K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=28)
-   -   fra førtidspension til .. ??? (https://www.k10.dk/showthread.php?t=16103)

andersand10 09-01-2011 20:32

fra førtidspension til .. ???
 
Jeg har fået at vide at man ikke kan gå fra førtidspension til ensats der er lavere !!! Er der andre der ved om dette passer?

c.l.e.o. 09-01-2011 22:15

Jeg forstår ikke helt hvad du mener - har du fået en arbejdsevne,så du evt kan have et flex og vil visiters til flex ?

Webmaster 09-01-2011 22:17

Du bliver nok nød til at uddybe hvad du mener...

Mener du om man kan gå til feks fleksjob.....eller er det en mindre sats....men stadig på førtidspension....eller osv.....

andersand10 10-01-2011 00:52

Jeg vil bare meget gerne vide hvad der kan ske hvis de beslutter at stoppe min ftp i år 2014, da jeg der har haft ftp i 5 år og den så skal revuderes??
Om jeg kan risikere at ryge ned på kontanthjælp igen ? Og her tænker jeg kun i kroner og øre! Og forskellige scenarier hvad enten om jeg har fået bedre arbejdsevne eller ej !!!

Webmaster 10-01-2011 04:05

Ahhh så forstår jeg....

Det kommer helt an på dit helbred og din arbejdsevne...

Er du blevet helt rask...ja så kan du godt ryge helt ned på kontanthjælp....

Er dit helbred blevet lidt bedre men ikke helt....ja så er der fleksordningen du kan komme ind under....

Hvis dit helbred ikke er blevet væsentligt forbedret...ja så bliver din pension permanent.

andersand10 10-01-2011 08:04

Okay takker for svaret :) ...Noget andet er at min sygdom er skizofreni, og der er vel ikke stor risiko for at de tager ftp'en fra mig der i 2014 ??
Og hvis de der i 2014 vuderer mig, og jeg så får beviliiget ftp igen, er den så permanent som du skriver !!

Hejdien 10-01-2011 08:26

Citat:

Oprindeligt indsendt af andersand10 (Send 143458)
Okay takker for svaret :) ...Noget andet er at min sygdom er skizofreni, og der er vel ikke stor risiko for at de tager ftp'en fra mig der i 2014 ??
Og hvis de der i 2014 vuderer mig, og jeg så får beviliiget ftp igen, er den så permanent som du skriver !!

Hvis du er bevilliget pension på en sygdom som ikke er blevet bedre så er det pension igen, men hvorvidt den bliver permanent så ja for det meste som systemet er NU men her skal man lige tænke på at i 2014 er der kommet en pensions reform derfor kan ingen pt sige hvordan det vil sige ud til den tid , da vi ikke aner hvad reformen kommer til at betyde for dem der skal revurderes men som det er nu , ja så burde du blive bevilliget pension igen som en blivende når din helbredstilstand ikke er bedret men igen ... forbehold for reformen .. svært at sige meget om fremtiden :)


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:22.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension