K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Politik og Samfund (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=31)
-   -   Lægekonsulenter i BAN? (https://www.k10.dk/showthread.php?t=15615)

Carmen 04-12-2010 19:10

Lægekonsulenter i BAN?
 
Er det mon muligt, at finde navngivne lægekonsulenter ansat i BAN (beskæftigelsesankenævnet)?

Jeg synes, at formuleringer fra BAN i deres medhold til kommune i ikke at ville behandle pensionsansøgning af september 2005 "lugter bekendt"...

De andre faggrupper i BAN kunne det også være interessant at ha' navne på.

Karo 04-12-2010 20:46

Citat:

Oprindeligt indsendt af Carmen (Send 138061)
Er det mon muligt, at finde navngivne lægekonsulenter ansat i BAN (beskæftigelsesankenævnet)?

Jeg synes, at formuleringer fra BAN i deres medhold til kommune i ikke at ville behandle pensionsansøgning af september 2005 "lugter bekendt"...

Når ens sag/klage over kommunens afgørelse har været behandlet hos Beskæftigelsesankenævnet som kom med sin egen afgørelse i sagen, kan man bede nævnet om navne på alle de lægekonsulenter som har været med til vurderingen af sagen hos nævnet.

Man kan også få en aktindsigt fra BAN, men i selve aktindsigten findes der intet om hvordan lægekonsulenter har vurderet ens funktionsevne, ej hellere ikke deres navne. Smart ikke?

Om disse navne skal man be om separat og kun på skrift og man få det man be om.;)
Men man kan ikke få navne på BANs lægekonsulenter på forhånd, det klart.
Ellers kunne der nemt opstår en mulighed for dyrkelse af inhabilitet, fordi mange af de læger er jo privat praktiserende.

Citat:

Oprindeligt indsendt af Carmen (Send 138061)
...
Jeg synes, at formuleringer fra BAN i deres medhold til kommune i ikke at ville behandle pensionsansøgning af september 2005 "lugter bekendt"...

Jeg har skrevet om det før men jeg gentager mig igen.

Beskæftigelsesankenævnet er betalt af staten og har de samme ambitioner som kommuner har.
Intet i livet vil overraske mig mere efter min vandring igennem dansk retssystem. :o

popiae 04-12-2010 23:24

Man kan be om kopi af lægekonsulentens udtagelse, hvoraf også fremgår navn mv.
Det har du krav på.
Desværre oplyser Nævnet ikke om dette.

VH Popiae

Karo 05-12-2010 00:24

Popiae,
når man bede om en aktindsigt fra BAN, nævnet skal sende alle dokumenter i sagen. Man det gøre nævnet ikke.
En aktindsigt omfatter alle dokumenter i sagen, også lægekonsulentens udtagelser.

Carmen 05-12-2010 00:41

...men du anmoder jo om aktindsigt, inden sagen behandles, Karo!

Er det almindelig praksis også at anmode om det, efter afgørelsen er faldet?

Karo 05-12-2010 01:06

Citat:

Oprindeligt indsendt af Carmen (Send 138081)
...men du anmoder jo om aktindsigt, inden sagen behandles, Karo!

Ja, men kun for at kontrolere om kommunen har sent alt til BAN.

Citat:

...Er det almindelig praksis også at anmode om det, efter afgørelsen er faldet?
Nej, det er ikke almindelig praksis, men hvis man har også fået et afslag fra Nævnet, så burde man gøre det, vil jeg mene.

Man kan jo anke Nævnets afgørelse, derfor en aktindsigt med Nævnets lægekonsulenterens vurderinger er på sit plads, fordi man få noget konkret at forholde sig til i sin klage over Nævnets afgørelse.

Carmen 05-12-2010 18:16

Det har du da ret i, Karo, hvis man vil ha' en revurdering i BAN, er endnu en aktindsigt nødvendig, hvad Popiae også understreger, man har ret til.

...er lidt usikker på formulering af det brev - forslag modtages med kyshånd :-)

popiae 05-12-2010 23:06

Du ber bare om aktindsigt i den lægekonsulent udtagelse, statsforvaltningen har indhendtet, og brugt.

Du kan nøjes med at ringe, således sikre du dig at få hvad du ber om.

VH Popiae

Carmen 05-12-2010 23:11

Tak, søde Popiae!

...men jeg mener at vide, at BAN har deres egne lægekonsulenter - bliver i tvivl, om du mener lægekonsulenten i kommune eller du blot mener, at BAN's egne lægekonsulenter ikke fysisk er i BAN's bygning...

Carmen 18-12-2010 16:47

Karo og Popia, Jeres uundværlige råd er fulgt!

Da jeg var no. 1075 (overdrivelse fremmer forståelsen) i tefonkøen til BAN, så blev det i stedet for til to linjer:

Hermed anmodes venligst om fuld aktindsigt i sagens behandling i nævnets sekretariat - herunder i lægekonsulenters udtalelser, som Statsforvaltningen har indhentet og anvendt i afgørelsen.

Det er så modtaget rettidigt og jeg kan oplyse, at lægekonsulentents navn ikke fremgår.


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:57.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension