K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Politik og Samfund (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=31)
-   -   Enhedslisten (https://www.k10.dk/showthread.php?t=23798)

Abraxus 05-08-2012 23:48

Enhedslisten
 
Det holder aldrig op med at overraske mig hvor totalt langt ude mange i Enhedslisten er og det ærger mig helt vildt, for netop enhedslisten står jo fremhævet som dem der kæmper for de svage, nu hvor de andre svigter. Men sandheden er stadigvæk at for en stor del af dem, så handler det om den fjollede revolution og ikke rigtigt det andet.

Ville ønske der var et alternativ til den blå-røde regering der ikke var så langt ude. (det var egenligt der SF burde være, men det kan de ikke finde ud af)

amaranth 06-08-2012 00:08

Hej.
Har du prøvet at tale med medlemmer af Ø i stedet for bare at læse om os i pressen?

Kærligst
Medlem.

Abraxus 06-08-2012 00:15

Ja, det har jeg faktisk og med en del af specielt den gamle garde (før skiftet efter valget) der netop mener dette.

Og ja, det er også i pressen, hvor medlemmer netop udtaler sig om emnet. Det er rigtigt ærgeligt.

amaranth 06-08-2012 00:20

Well, det er en broget flok, og dem jeg omgåes er ikke gammelkommunistiske - jeg fornemmer at det nok er der skoen trykker.
Det sagt ønsker jeg også en revolution, ikke i kommunistisk forstand, men en gennemgribende ændring i samfundsordenen. (Jeg er så mere anarkist end kommunist :) )

GentleGiant 06-08-2012 01:18

Én ting vil jo også altid være hvad enkelte medlemmer af et parti mener, noget helt andet er den officielle politik der bliver ført.
Tror du kan finde udliggere og skræmmende eksempler i alle partier (dog udgør de næsten de fleste i DF efter min mening ;) ).

Multe 06-08-2012 01:35

Citat:

Oprindeligt indsendt af Abraxus (Send 236360)
Det holder aldrig op med at overraske mig hvor totalt langt ude mange i Enhedslisten er og det ærger mig helt vildt, for netop enhedslisten står jo fremhævet som dem der kæmper for de svage, nu hvor de andre svigter. Men sandheden er stadigvæk at for en stor del af dem, så handler det om den fjollede revolution og ikke rigtigt det andet.

Ville ønske der var et alternativ til den blå-røde regering der ikke var så langt ude. (det var egenligt der SF burde være, men det kan de ikke finde ud af)


Enig, de er sq godt nok nødt til at tage sig sammen, og få skrevet Parti/principprogrammet om :(:(:(:(:(


Sakset derfra:
Derfor er det nødvendigt at gennemføre en revolution - i betydningen et gennemgribende systemskifte, hvor en mobiliseret og velorganiseret arbejderklasse og dens allierede fratager den herskende klasse de enorme magtmidler, den reelt bestyrer i dag.
Konkret drejer det sig selvfølgelig om overtagelse af de økonomiske nervecentre (arbejderovertagelse af de større virksomheder, demokratisk kontrolleret samfundseje af bank- og kreditvæsen), men også om at erstatte centrale dele af statsapparatet med nye folkemagtsorganer. Frem for alt opløsning af politiet og militæret, der gang på gang har vist sig som kapitalmagtens sidste, alt for effektive, allierede.

Citat slut.




.

nocturne 06-08-2012 09:21

Demokratiet var også engang en revolution.
Hvorfor skal det altid forståes negativt?

Jeg vil glæde mig til at få en folkeejet bank.

halse 06-08-2012 10:35

Jeg er som sådan enig i revolutionssnakken er fjollet.

Men det må efter min mening betegnes som endnu mere fjollet , hvis dette afholder en fra at stemme på dem.

Alle ved jo revolutionen ikke bliver gennemført.

amaranth 06-08-2012 13:42

Hehe, nej uden den paragraf kunne de ikke få DKP med i Listen i sin tid :)

halse 06-08-2012 21:33

VS støttede i sin tid også op om revolutionen i deres principprogram , SAP kender jeg ikke meget til. Men jeg vil tro alle oprindeligt stiftende partier ( VS , SAP og DKP ) bakkede synspunktet op.

Selv støtter jeg ikke revolutionstankerne. Men var jeg medlem af EL , ville jeg alligevel afvise at fjerne punkterne fra selve principprogrammet.

Indføjelserne må formodes at afholde nogle af de mest midtsøgende kræfter på venstrefløjen i at melde sig ind , og opnå indflydelse på realpolitikken. Dette ser jeg som den største fare for partiet , særligt nu hvor det vokser eksplosivt.


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:29.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension