K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Spørgsmål ang fleksjob (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=27)
-   -   Modregning af erstatning (https://www.k10.dk/showthread.php?t=33739)

aid 27-04-2016 12:30

Modregning af erstatning
 
Jeg har været uheldig og er faldet på min arbejdsplads. Jeg har brækket armen. Jeg har læst at man muligvis kan få udbetalt erstatning for svie og smerte, men vil det blive modregnet i flekslønstilskuddet?

gisne 27-04-2016 14:24

Man kan ikke få svie og smerte erstatnig hvis det er en arbejdsskade.

Men man kan få en menskadeerstatning - er det det du mener?

En arbejdsskadeerstatning som menskade vil ikke blive modregnet

lgkh62 27-04-2016 15:02

Hvis du selv har en privat "heltidsulykkesforsikring" kan du herfra søge svie og smerte erstatning.

Hvis Arbejdsgiveren´s forsikring skal give erstatning for svie og smerte, skal det være efter "erstatningsansvarsloven" dvs. der skal være noget at bebrejde Arbejdsgiveren f.eks. at han ikke har overholdt arbejdsmiljøloven og derfor er skyld i den brækkede arm.

aid 27-04-2016 16:28

Til IGKH62
Jeg har en heltids ullykkesforsikring, og jeg har snakket med dem. Det er kun i tilfælde af en menskade, at jeg vil kunne få erstatning, de snakkede ikke om erstatning ved svie og smerte.Har du hørt om nogen der har fået noget udbetalt derfra, for svie og smerte?
Og du har ret med hensyn til at der skal placeres en skyld, for at der kan blive tale om udbetaling fra arbejdsgiverens side.
Jeg googlede lidt på det, og fandt denne hjemmeside, hvor man kan få svar på flere ting ang. arbejdsskade.Jeg stillede et skriftligt spørgsmål, og blev ringet op. De sagde bl.a. at de færreste vil anmelde deres arbejdsgiver, så der kommer sjældent noget til udbetaling den vej.
http://www.erstatningsgruppen.dk/ers...-efter-skaden/

lgkh62 27-04-2016 16:58

Spørg direkte din private heltids ulykkesforsikring vedr. svie og smerte. Når du har brækket en arm går du med gips og er derfor uarbejdsdygtig.
Endvidere forventer jeg du skal have genoptræning bagefter og er her forsat berettiget til svie og smerte erstatning. Se evt. ASK´s vejledende mentabel http://www.ask.dk/Selvbetjening/Mentabel.aspx

M.h.t. din arbejdsgiver ligger der vel en "Anmeldelse af arbejdsulykke" via EASY samt ulykken evt. er anmeldt til Arbejdstilsynet
Således bør ulykken være velbeskrevet så du kan vurdere det videre forløb

Kan du beskrive hvor dit brud sidder på armen?

aid 27-04-2016 17:24

Jeg håber virkelig du har ret, der er godt nok mange gener forbundet med dette lange sygdomsforløb.
Bruddet sidder oppe i "kuglen" i skulderen, og derfor kan jeg ikke få gips på, men må selv holde den i ro. Jeg må overhovedet ikke bruge armen i 12 uger.
Jeg vil prøve at tage kontakt til forsikringen igen. Tak for råd!

lgkh62 27-04-2016 17:46

Citat:

Oprindeligt indsendt af aid (Send 341535)
Jeg håber virkelig du har ret, der er godt nok mange gener forbundet med dette lange sygdomsforløb.
Bruddet sidder oppe i "kuglen" i skulderen, og derfor kan jeg ikke få gips på, men må selv holde den i ro. Jeg må overhovedet ikke bruge armen i 12 uger.
Jeg vil prøve at tage kontakt til forsikringen igen. Tak for råd!

Jeg havde en bekendt som faldt på vejen i boligområdet, hvor x bor.
Boligselsskabets forsikring afslog erstatning på men-, svie og smerte erstatning
Jeg bad x kontakte selskabet igen og fortælle om skuldergener samt behandlingsforløb..

x modtog efterfølgende fuld svie og smerte erstatning op til max beløbsgrænse
x modtog men erstatning
x modtog erstatningsbeløb til behandling, udregnet for de næste 10 år ud fra de sidste 2 års omkostninger, da speciallægeerklæringen skrev langvarig fysioterapeut behandling af kronisk skade.

aid 27-04-2016 17:57

Du har nok ret i at man ikke skal give så hurtigt op, der står dog ikke noget om erstatning for svie og smerte i policen, men det skader da ikke at prøve at ringe til dem igen.

lgkh62 27-04-2016 19:27

Citat:

Oprindeligt indsendt af aid (Send 341539)
Du har nok ret i at man ikke skal give så hurtigt op, der står dog ikke noget om erstatning for svie og smerte i policen, men det skader da ikke at prøve at ringe til dem igen.

Hvis det ikke står i din police har du kun men erstatning og ikke svie og smerte erstatning.
Tjek dine egne forsikringer.
Tjek hvad du har af muligheder fra modparten.

Erstatning til min bekendte x var fra Boligselsskabets ansvarsforsikring, da de ikke havde saltet og var derfor erstatningsansvarlige.

stribe 27-04-2016 20:49

Jeg fik altså svie og smerte i 12 mdr efter en arbejdsskade

Tror det var 155 kr om
Dagen dengang skattefri og var også fleksjobber .

Det specielle var dog at der var en skadevolder og der var 2 af hans forsikringer der dækkede .
Den alm arbejdsgiver forsikring og hans private .. Han var også min arbejdsgiver ig min skade volder ..
Fik det dog kun i ca 12 mdr .. Da de sagde der var et maks beløb

Men man kan altså sagtens få det . Medmindre der er nogrm
Love det er ændret
Det var på den gamle fleksjob ordning .. Mem jeg fik fuld løn
Under hele forløbet og svie og smerte ca det 1 år . Ekstra penge

Stribe ftp


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:10.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension