K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Spørgsmål ang fleksjob (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=27)
-   -   Fleksjob (https://www.k10.dk/showthread.php?t=28995)

EBM 10-01-2014 12:04

Fleksjob
 
Jeg har et spørgsmål vedr. fleksjob
Min datter fik efter operation refleksdystrofi i højre ben, hun arbejdede i min virksomhed med 37 timer ugentligt, efterfølgende er nu i arbejde med 25 timer ugentligt, hvoraf hun er effektiv i ca.18 til 20 timer, kan hun få tilkendt flexjob
i min virksomhed, uden at skulle i arbejdsprøvning i andre fag end det hun er
uddannet i, vi har selvfølgelig et håb om at hun på sigt, vil være i stand til at
arbejde i hendes fag på fuldtid, men da lidelsen ikke er forudsigelig, kan vi selvfølgelig ikke forudse det videre forløb.
Det bemærkes at man ved stres kan forværre situationen, og jeg derfor vil
beskytte hende så meget som muligt, her tænkes på det at blive "kastebold" i systemet med hensyn til det man kalder resourceprøvning.
På forhånd tak
ebm

stampe 10-01-2014 12:13

Man behøver ikke blive kastebold i systemet. Her på sitet - og meget fint - hører vi nok primært om de sager, der ikke går efter bogen.

jjsonn 10-01-2014 12:21

men der er mange ting der taler imod hende uden kast, den ene er at man ofte skal afprøves i andre fag for, at se om men bedre kan holde til det.

Den anden og nok meste grund for det er et problem er, når man kan arbejde over 18 timer er man ikke fleksjob berettet, fordi man skal have mindst 50% nedsat arbejdes evne for at blive bevilliget fleks.

Hvad siger lægen med hensyn til arbejdes evne? Har i snakket med fagforeningen?
er hun bare gået ned i tid eller er hun ½ sygemeldt?

Og måske kunne det også være et problem, at være i arbejdes prøvning ved sine forældre fordi de jo ikke er helt uvildige, men det ved jeg ikke.

Tazoom 10-01-2014 12:24

Min kommune ville ikke tillade arbejdsprøvning i familievirksomhed.

Og som allerede nævnt, lyder det til at hun kan arbejde for meget til at komme i betragtning til fleksjob.

Webmaster 10-01-2014 14:42

Citat:

Oprindeligt indsendt af EBM (Send 294511)
Jeg har et spørgsmål vedr. fleksjob
Min datter fik efter operation refleksdystrofi i højre ben, hun arbejdede i min virksomhed med 37 timer ugentligt, efterfølgende er nu i arbejde med 25 timer ugentligt, hvoraf hun er effektiv i ca.18 til 20 timer, kan hun få tilkendt flexjob
i min virksomhed, uden at skulle i arbejdsprøvning i andre fag end det hun er
uddannet i, vi har selvfølgelig et håb om at hun på sigt, vil være i stand til at
arbejde i hendes fag på fuldtid, men da lidelsen ikke er forudsigelig, kan vi selvfølgelig ikke forudse det videre forløb.
Det bemærkes at man ved stres kan forværre situationen, og jeg derfor vil
beskytte hende så meget som muligt, her tænkes på det at blive "kastebold" i systemet med hensyn til det man kalder resourceprøvning.
På forhånd tak
ebm

Du skal se efter det der hedder fastholdelses fleksjob

Du kan se hvad loven siger her:

Citat:

Fastholdelsesfleksjob
§ 70 b. En person kan kun blive ansat i et fleksjob på den hidtidige arbejdsplads, hvis personen forinden har været ansat på arbejdspladsen i mindst 12 måneder under overenskomstens sociale kapitler eller på særlige vilkår, jf. dog stk. 3. Den pågældende skal endvidere opfylde betingelserne for fleksjob.

Stk. 2. Aftalen mellem arbejdsgiver og medarbejder om ansættelse efter de sociale kapitler eller på særlige vilkår efter stk. 1 skal være skriftlig og indeholde oplysninger om, hvilke funktioner medarbejderen har svært ved at udføre eller ikke kan udføre, og hvilke konkrete skånehensyn der er aftalt. Arbejdsgiveren skal endvidere dokumentere, at der er gjort et reelt forsøg på at etablere et vedvarende ustøttet job efter de sociale kapitler eller på særlige vilkår.

Stk. 3. Stk. 1 finder ikke anvendelse, hvis den ansatte har været udsat for akut opstået skade eller sygdom og det er åbenbart formålsløst at gennemføre foranstaltninger med henblik på job efter overenskomstens sociale kapitler eller på særlige vilkår.
Kilde: https://www.retsinformation.dk/Forms...d=146382#Kap13

Du kan finde en masse gode links under det vi kalder Nyttige Links


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:19.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension