K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=90)
-   -   Opdatering af ressourceprofil (https://www.k10.dk/showthread.php?t=19897)

dudde 27-10-2011 14:31

Opdatering af ressourceprofil
 
Hej alle I søde mennesker her på K10 :kram:

Dette er mit første rigtige indlæg, men har læst med herinde i lang tid og har fået meget brugbar viden.
På et andet tidspunkt skal jeg nok fortælle hele min historie, men i denne omgang har jeg et spørgsmål.

Skal ressourceprofilen være opdateret umiddelbart forud for afgørelse om stop af sygedagpenge?

Min rp blev opdateret i starten af juli 2011, hvor kommunen stoppende mine sygedagpenge. Efter min klage revurderede de sagen, fordi de ville indhente statusattest fra min læge og jeg fik sygedagpenge tilbage.

Nu har de så vurderet statusattesten og sendt mig partshøringsbrev med henblik på, at stoppe dagpengene pr. 8. november. Sagen er bare at jeg ikke har haft opfølgningssamtaler med kommunen siden juli måned :confused: og ressourceprofilen er heller ikke opdateret siden da.

Bør de ikke sørge for, at evt. nye oplysninger bliver indført i rp?

Mariba 27-10-2011 19:06

Jo det kan du tro de skal. Alle oplysninger der er kommet senere skal med og hvis du har noget at tilføje så send det hurtigst muligt.

Går ud fra de mener du er "rask" siden det er en skæv dato sdp stopper. Og hvordan de kan vurdere det uden nye oplysninger lyder da lidt langt ude :confused:

Held og lykke i kampen om at bibeholde sdp.

dudde 30-10-2011 17:08

Hej Mariba og tak for dit svar.

Ja, kommunen mener at jeg er "rask" og vil stoppe sygedagpenge.
Sagen er, at jeg oprindelig blev sygemeldt pga. rygproblemer. Er tidligere opr. for discusprolaps og fik for godt 1 år siden en stivgørende operation i lænden.

Mine sygedagpenge blev dengang forlænget, da man regnede med at den stivg. operation ville gøre mig rask. Den hjalp dog ikke og kommunen ville stoppe mine sygedagpenge.

I mellemtiden var jeg dog kommet i medicinsk behandling (ved egen læge) for social angst og klagede over, at kommunen ikke havde taget dette med i deres vurdering.

De revurderede deres beslutning og bad om en statusattest fra min læge vedr. min sociale angst. De har nu vurderet at angsten ikke har indflydelse på min funktionsevne :mad: og har sendt mig parthøringsbrev.

Der har ikke været afholdt opfølgningssamtaler siden juli måned og ressourceprofilen er ikke opdateret. Uden at give mig besked, har de desuden tildelt mig en ny sagbehander og denne sagsbehandler har jeg aldrig talt med.

Jeg vil selvfølgelig påtale disse ting, men ved ikke om det vil hjælpe min sag :eek:

gunvor 30-10-2011 17:55

Hej Dudde:)

Er kun kort herinde for en pause, men du bør skrive i din partshøring, som du afl. med kopi får datostempel og underskrfit for erttighed modtaget.

Bl.a skal du påtale flg.: at din RP ikke er opdateret siden ? og der i Bekendtgørelse nr. 1402 af 13. december 2008, iflg. §7 stk. 3: skal denne RP udvirkes i en løbende fremadrettet proces. Dvs. ikke kun lige før en afgørelse.

Du bør også skrive, at du mener at afgørelsen er gjort på et forkert grundlag af bla. af netop ovenstående. (Led i Principafgørlse el. lad en anden kommer ind m. hvilken, hvor BAN netop hjemviser sagen pga. manglend RP) påtal også retsikkerhedsloven i denne forbindelse.

Ang. manglende opfølgningssamtale og manglende samtale forud for deres annonceres snart afgøresle, og RP hverken lavet siden start juli og i samarbejde med dig, bør du skrive, at du ikke har haft mulighed for at medvirke ved behandlingen af din sag jfr. Lov om retssikkerhed og administration på det sociale område § 4.

Mange hilsner

Gunvor

dudde 30-10-2011 19:21

Gunvor, mange tak for dit svar :kram:

Det er helt bestemt noget som jeg kan bruge i parthøringssvaret (som jeg laver i samarbejde med min fagforening).

Jeg synes bestemt heller ikke, at jeg er blevet behandlet som jeg burde :D

Andre er også mere end velkomne til at byde ind med gode råd.

Hilsen
Dorthe

Enteneller 31-10-2011 10:07

Citat:

Oprindeligt indsendt af dudde (Send 188459)
Hej Mariba og tak for dit svar.

Ja, kommunen mener at jeg er "rask" og vil stoppe sygedagpenge.
Sagen er, at jeg oprindelig blev sygemeldt pga. rygproblemer. Er tidligere opr. for discusprolaps og fik for godt 1 år siden en stivgørende operation i lænden.

Mine sygedagpenge blev dengang forlænget, da man regnede med at den stivg. operation ville gøre mig rask. Den hjalp dog ikke og kommunen ville stoppe mine sygedagpenge.

I mellemtiden var jeg dog kommet i medicinsk behandling (ved egen læge) for social angst og klagede over, at kommunen ikke havde taget dette med i deres vurdering.

De revurderede deres beslutning og bad om en statusattest fra min læge vedr. min sociale angst. De har nu vurderet at angsten ikke har indflydelse på min funktionsevne :mad: og har sendt mig parthøringsbrev.

Der har ikke været afholdt opfølgningssamtaler siden juli måned og ressourceprofilen er ikke opdateret. Uden at give mig besked, har de desuden tildelt mig en ny sagbehander og denne sagsbehandler har jeg aldrig talt med.

Jeg vil selvfølgelig påtale disse ting, men ved ikke om det vil hjælpe min sag :eek:

Hej dudde,

Operationen hjalp ikke skriver du, men kommunen mener at du er rask ?? Typisk.

Hvad skriver de i din partshøring ? Hvad mener din fagforening omkring forlængelse af sdp. ? Desværre er der ikke så mange af dem der er så skarpe deromkring, men vi kan da håbe.

I skal jo arbejde på at du forbliver på sdp. og altså finde en forlængelses mulighed der passer på dig. Hvis jobcenteret mener at du er "rask" nok hertil, burde du jo kunne komme i arbejdsprøvning og således forlænges iht. §27 stk. nr. 2 ?! Kan du klare det ordinære arbejdsmarked som kommunen åbenbart hentyder til ?? De tror jo at der er masser af skåne hensyn der :-(

Er dine lidelser stationære nu i øvrigt ?

dudde 31-10-2011 13:24

Hej Enteneller

Mht. min ryg er lidelsen stationær og der findes ikke yderligere behandlingsmuligheder. Jeg (og min fagforening) har mange gange påpeget at jeg IKKE kan varetage et ordinært job. Men dette har kommunen sin helt egen mening om :mad:

Min depression har i mange år været ret stationær, men er nu blevet meget værre og jeg har netop været hos min læge, som nu ændrer min medicin fra Cipramil (som jeg har fået i 13 år) til Venlafaxin og henviser mig til psykiater. Den sociale angst har jeg kun været i behandling siden foråret. Min læge kunne ikke svare på om lidelsen er stationær, men foreslog en psykiatrisk speciallægeundersøgelse. Dette afviser kommunen også :confused:

Vi har hele tiden kæmpet for en arbejdsprøvning, men dette afviser kommunen med begrundelsen: "Der vurderes at være gode muligheder for at tilgodese plg.s skånehensyn inden for kontorarbejde."

I seneste vurdering i rp skriver lægekonsulenten:
På baggrund af statusattes fra 01.09.11 vurderes der at være god behandlingsrespons på den igangsatte behandling (mod social angst). Pgl. forventes i forhold til denne lidelse at have et funktionsniveau som forud for sygemeldingen :o,
Ryglidelsen vurderes at medføre en varig funktionsnedsættelse i let til moderat grad :mad:. Tilstanden er stationær, idet er ikke er yderligere behandlingstiltag, der kan bedre funktionsevnen. Der er varige skånehensyn i forhold til tunge løft, arbejde med foroverbøjet ryg og vrid i ryggen. Bør kunne veksle mellem gående, stående og siddende stilling. Kan have brug for et hvil"

Og dermed mener de, at jeg bare skal påtage mig et ordinært arbejde :eek:

dudde 04-11-2011 12:17

Så fik jeg - i samarbejde med fagforeningen - sendt et parthøringssvar til kommunen.

De modtog det pr. mail i forgårs og pr. post i går. Så nu går jeg og venter i spænding :confused:

Vi har bla.a. pointeret at jeg ikke har har mulighed for, at medvirke i sagen med henvisning til Retssikkerhedslovens §4, så jeg håber at det vil forhindre dem i, at træffe endelig afgørelse om stop af mine sygedagpenge her d. 8/11.

Jeg kan ikke få arbejdsløshedsdagpenge, da jeg jo er syg og kontanthjælp er også udelukket, da min mand tjener for meget :mad:

Carmen 04-11-2011 20:25

Citat:

Oprindeligt indsendt af dudde (Send 189302)

Vi har bla.a. pointeret at jeg ikke har har mulighed for, at medvirke i sagen med henvisning til Retssikkerhedslovens §4

...lige et opklarende spørgsmål til denne:

Det er kommunen, der skal planlægge sagsbehandlingen, så det er muligt for borgeren at deltage (lettere omskrevet § 4) fx. at komme i borgers hjem, hvis borger er hindret i at komme på kommunen...

...så jeg forstår ikke helt, hvad du mener her...

dudde 04-11-2011 20:38

Carmen: Problemet er, at jeg ikke har været indkaldt til opfølgningssamtale eller er blevet kontaktet af Jobcentret siden juli måned. Og min ressourceprofil er heller ikke blevet opdateret i samme periode.

Min (nye) sagsbehandler har simpelthen vurderet min sag uden at give mig mulighed for at deltage/komme med bemærkninger. :mad:

Måske har jeg/vi henvist til en forkert §. Det skulle nok have været § 7a???


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:07.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension