K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=90)
-   -   Flere penge i praktik (https://www.k10.dk/showthread.php?t=29407)

Kiffer 23-02-2014 22:16

Flere penge i praktik
 
Jeg har opdaget at jeg får knap 2500 mere udbetalt efter jeg er kommet i praktik . Er det korrekt eller bør jeg henvende mig og fortælle at der er sket en fejl ? Mvh Heidi kitt

Ninja 24-02-2014 02:01

Der er mange forskellige modeller - nogle får lidt penge ud af at være i praktik, andre får ikke nogen penge osv. Så lige her er der ikke en gylden regel.
Så jo, du står nok bedst hvis du lige skriver en mail, og spørger om alt er som det skal være - mere så der ikke er sket en fejl, og du pludselig skal betale en masse penge tilbage, fordi du har ladet det passerer.
Endelig kan det jo også være penge du reelt har ret til. Er du fx i praktik som aktivitetsparat (og under 30 år), får du jo et ekstra tillæg hver måned. Så der er flere muligheder (jeg kender jo ikke lige din sag). Ej heller din alder.

Håber i hvert fald det er penge ekstra du må beholde, da det sikkert må lune dejligt:)

Lad os høre hvad der videre sker, måske oplever andre noget tilsvarende.

:kram:

jjsonn 24-02-2014 07:30

sikkert et kørsel tillæg dette r der mange der får, i mange forskelige priser min mand skulle køre 4 km 3 gange ugeligt fik 900 kr.

Wasaki 24-02-2014 07:48

Måske det er det nye skattekort, det har hos mig givet noget extra??:p

Kiffer 24-02-2014 07:50

Jeg er 36 år. Har fået forlænget mine sygedagpenge i 39 uger pga. En stationær ryglidelse efter ødelagt nerve ved diskoprolaps. Må vist hellere ringe og høre dem ad når de åbner om lidt så jeg ikke pludselig skal betale en masse penge tilbage hvis det i virkeligheden er en fejl. Synes i forvejen at man får mange penge som sygemeldt . Selvfølgelig ikke så høj en løn som da jeg arbejded men alligevel 24000 før skat . Det synes jeg er mange penge i forhold til hvor effektiv jeg er på arbejdsmarked.

jjsonn 24-02-2014 08:18

ja det lyder godt af mange penge , læste det som 250

Kiffer 24-02-2014 08:26

Smiler ... Ja hvis det kun havde været 250 kr . I sygedagpenge så havde jeg da først ligget ned... Men synes det mange penge at få for ikke at yde noget til samfundet . Så jeg vil ringe til dem her om en halv time når de åbner og høre hvor fejlen ligger . For der er nok nogen som har mere brug for de penge end mig .

Der står på min praktik seddel i højre hjørne noget med paragraf 42 er der nogen som ved hvad det så er gældende og hvad det eksakt betyder ?

popiae 24-02-2014 09:35

Det er måske fordi du er i alm praktik.

Der skulle være afkrydset "korte vejledning og/eller afklaringsforløb".

Det er muligvis derfor du har problemer med at få hjælp til indretning samt kørsel!

VH Popiae

Kiffer 24-02-2014 10:24

Det har jeg ikke bidt mærke i hvad der står . Det kan jeg lige tjekke op på når jeg har fri .

MTVRV1 24-02-2014 13:06

Citat:

Oprindeligt indsendt af Heidik (Send 299059)
Jeg er 36 år. Har fået forlænget mine sygedagpenge i 39 uger pga. En stationær ryglidelse efter ødelagt nerve ved diskoprolaps. Må vist hellere ringe og høre dem ad når de åbner om lidt så jeg ikke pludselig skal betale en masse penge tilbage hvis det i virkeligheden er en fejl. Synes i forvejen at man får mange penge som sygemeldt . Selvfølgelig ikke så høj en løn som da jeg arbejded men alligevel 24000 før skat . Det synes jeg er mange penge i forhold til hvor effektiv jeg er på arbejdsmarked.

http://bm.dk/da/Tal%20og%20tendenser...edagpenge.aspx

du kan højst få 16300 kr. før skat

så hvis du får de 24000 kr. før skat er der noget helt galt

med mindre du også får fra en forsikring
den bliver nemlig ikke modregnet på sygedagpenge


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:29.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension