K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Spørgsmål ang fleksjob (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=27)
-   -   Overgang fra fuldtidflexjob til deltidsflexjob (https://www.k10.dk/showthread.php?t=18852)

viggo 10-08-2011 18:29

Overgang fra fuldtidflexjob til deltidsflexjob
 
Er der nogen af jer der har hørt om sager hvor at man har søgt om lov til at gå fra et fuldtidsflexjob til et deltidsflexjob
Det kan være relevant hvis at man er ligeglad med om at man får lidt færre penge
Kan være aktuelt i en situation hvor at man er uenig med kommunen om hvor mange timer man skal arbejde
Jeg er måske i den situation nu og har fået den foreløbige udmelding at det kan man ikke (jeg fatter det ikke de kan spare penge på det)

jasch 10-08-2011 19:21

Du skal holde dig i samme tråd, så er det nemmere at rådgive...

viggo 10-08-2011 19:55

Citat:

Oprindeligt indsendt af jasch (Send 174984)
Du skal holde dig i samme tråd, så er det nemmere at rådgive...

Hvad taler du om dette er et helt andet emme

MTVRV1 10-08-2011 20:15

fuldtidsflexjob til et deltidsflexjob

det er der så ikke noget som hedder

efter en arbejdsprøvning har man fået fastsat nogle timer
hvis man så har læge dokumentation på ens tilstand er blevet dårligere
så kan man sætte timetalet ned

Andersine85 10-08-2011 20:18

Rent faktisk er det noget der hedder et deltidsfleksjob...

Hvis man inden sin sygemelding arbejdede deltid, så vil man også skulle arbejde deltid som fleksjobber, og få løn efter det, og hvor timetallet så også, på en noget mere fornuftigt vis, kan være lavere.

Skal indrømme, at jeg ikke ved, om man ikke kan skifte over, men det virker da ikke logisk, hvis man ikke kan det, det gør jo ikke noget ved kommunen.

Det centrale handicapråd har lavet en fin pjece om fleksjob, måske der står noget i den? Deres hjemmeside adresse, hvor den kan findes er www.dch.dk

MTVRV1 10-08-2011 20:20

OK
ja du har helt ret, det tænkt jeg ikke lige på, når man selv har arbejdet 37 timer inden jeg blev syg.

viggo 10-08-2011 20:57

Citat:

Oprindeligt indsendt af MTVRV1 (Send 175007)
fuldtidsflexjob til et deltidsflexjob

det er der så ikke noget som hedder

efter en arbejdsprøvning har man fået fastsat nogle timer
hvis man så har læge dokumentation på ens tilstand er blevet dårligere
så kan man sætte timetalet ned

Hvorfor er der ikke noget der hedder fuldtidsflexjob til deltidsflexjob
det er usædvanligt men jeg er sndsynligvis i den situation hvor at jeg er visiteret til x timer men jeg har en anden opfattelse omkring hvor mange timer jeg mener at jeg magter og ønsker at arbejde
Hvis og når at jeg er ligeglad med at jeg så får færre penge ved et deltidsflexjob hvorfor skulle jeg så ikke kunne skifte
Til andersine
Jeg kan ingen steder finde noget om at skifte fra fuldtid til deltidsflexjob
det handler altsammen om afslag på det modsatte

MTVRV1 10-08-2011 21:03

som andersine85 skriver

hvis du var på deltid inden du blev syg så hedder det deltidsfleksjob

hvis du har arbejdet 37 timer inden du blev syg så hedder det fuldtidsflexjob uanset dit timetal
fordi du får tilskud op til de 37 timer.

det har du ikke ændre, grunden til du ikke kan se det nogen steder

viggo 10-08-2011 21:09

Tak for svarene jeg er træt og gåt i seng nu

Vovse 10-08-2011 23:18

Citat:

Oprindeligt indsendt af Andersine85 (Send 175009)
Skal indrømme, at jeg ikke ved, om man ikke kan skifte over, men det virker da ikke logisk, hvis man ikke kan det, det gør jo ikke noget ved kommunen.

Det burde være muligt.

Nogle raske mennesker vælger at arbejde på deltid f.eks. for at have mere tid til familien (børn o.s.v.), for at have tid til en hobby eller noget helt tredje, hvis de, vel at mærke, har en økonomi der tillader dem at gøre det.

Set i det lys burde det også være muligt for en fuldtids-fleks'er at gå over til deltids-fleks.

Viggo, jeg synes at du skal søge om det skriftligt, du kan jo begrunde det med, at din økonomi tillader dig at gøre det og, at du hellere vil kunne bruge lidt mere tid på evt. interesser, på samme måde som du ville kunne gå fra fuld-tid til del-tid hvis du havde kunne klare et arbejde på ordinære vilkår.

Når du søger om det på skrift, så har du, mig bekendt, ret til en skriftlig afgørelse, som du kan anke i tilfælde af afslag.
Og hvis du anker et evt. afslag og kommunen fastholder afslaget ryger den til BAN, hvis de også fastholder afslaget kan den så vidt jeg husker køres videre til en anden instans som en principiel sag.

Alt dette vil medføre, at der kommer andre øjne på sagen, øjne som måske er mere inde i tingene end de er på din kommune.

Go for it. :kram:


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:55.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension