K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=90)
-   -   Feriepenge til gode - på kontanthjælp i afklaring (https://www.k10.dk/showthread.php?t=27001)

Whoppi 22-05-2013 16:32

Feriepenge til gode - på kontanthjælp i afklaring
 
Hej med jer

Jeg er ny herinde og håber I kan hjælpe mig lidt.

Jeg blev syg efter mange år på arbejdsmarkedet, kom på sygedagpenge, faldt for varighedsbegrænsningen og kom på kontanthjælp, hvor jeg nu er i afklaring til et evt. flexjob.

Sagen er den, at jeg optjente ferie på min gamle arbejdsplads, som jeg ikke har afholdt, grundet min sygdom.
Jeg har derfor mulighed for at søge om mine feriepenge (25 dage), fra forrige ferieår, trods jeg ikke har afholdt ferie.
Her er så spørgsmålet:

Vil jeg blive trukket for alle 25 feriedage i kontanthjælp, eller går de ind og ser på at jeg i størstedelen af perioden var på sygedagpenge, og har det overhovedet nogen betydning, eller hvordan hulen gør de det? :confused:

Håber virkelig der er nogen af jer, som kan hjælpe mig.
På forhånd. Tak! ;)

Pip 22-05-2013 16:35

De går ind og trækker det dag for dag..

Så hvis der er mere end det du får i kontanthjælp om dagen, får du lov til at beholde det..

Whoppi 22-05-2013 17:11

Hej Pip

Tak for svar :)
Jeg har fået besked fra kommunen om, at de vil fratrække de 25 feriedage, som 25*1,40 =35 dages kontanthjælp. Kan det virkelig passe at det gøres sådan??? :(

Pip 22-05-2013 17:54

Altså de 25 dage regnes som 5 uger, så det er 5 ugers kontanthjælp.. måske er det det deres udregning prøver at vise..

Whoppi 22-05-2013 18:01

Åååååååååårrhhh.....hvor er det sociale system dog tungt! Savner de raske dage på arbejdsmarkedet :rolleyes:

mik16 23-05-2013 07:13

Citat:

Oprindeligt indsendt af Whoppi (Send 272935)
Hej Pip

Tak for svar :)
Jeg har fået besked fra kommunen om, at de vil fratrække de 25 feriedage, som 25*1,40 =35 dages kontanthjælp. Kan det virkelig passe at det gøres sådan??? :(

Øhh. Den udregning kommunen laver i dit tilfælde stemmer ikke helt overens med dette link

stampe 23-05-2013 08:27

http://www.atp.dk/X5/wps/wcm/connect...nge_til%20gode

Essensen er, at man ikke kan få udbetalt feriepenge og offentlige ydelser samtidig.
Læs evt linket.

Ninja 23-05-2013 11:01

Nej, det er ikke meget anderledes end når man arbejder, der får man jo heller ikke løn og feriepenge samtidig.

Det samme med kontanthjælp.

Whoppi 23-05-2013 12:38

Tusinde tak for alle jeres svar....
Pointen med at arbejde og modtage feriepenge under sin ferie, er noget lidt andet end, når man har været "snydt" for en ferie der egentlig er sparet op til, pga. sygdom. Her kommer så muligheden for, at få pengene udbetalt, da sygdom er en gyldig årsag.

Det som forvirrer mig lidt i dette tilfælde er, at jeg har fået forskellige ting oplyst hos Feriekonto og Kommunen, og finder nogen helt 3. svar på nettet, som det link, der er sat ind i denne tråd af @mik16.

Ved nogen af jer om der er en § som helt konkret går ind og laver samme beregning som min kommune, eller?

Jeg vil så nødigt gøre noget forkert, men da pengene er små, og en mulig tvangsauktion på huset rykker nærmere, så er jeg jo selvfølgelig også interesseret i, at få udbetalt mest muligt af dem, på lovlig vis ;)

Mulle11 23-05-2013 13:06

Citat:

Oprindeligt indsendt af Whoppi (Send 272925)
Hej med jer

Jeg er ny herinde og håber I kan hjælpe mig lidt.

Jeg blev syg efter mange år på arbejdsmarkedet, kom på sygedagpenge, faldt for varighedsbegrænsningen og kom på kontanthjælp, hvor jeg nu er i afklaring til et evt. flexjob.

Sagen er den, at jeg optjente ferie på min gamle arbejdsplads, som jeg ikke har afholdt, grundet min sygdom.
Jeg har derfor mulighed for at søge om mine feriepenge (25 dage), fra forrige ferieår, trods jeg ikke har afholdt ferie.
Her er så spørgsmålet:

Vil jeg blive trukket for alle 25 feriedage i kontanthjælp, eller går de ind og ser på at jeg i størstedelen af perioden var på sygedagpenge, og har det overhovedet nogen betydning, eller hvordan hulen gør de det? :confused:

Håber virkelig der er nogen af jer, som kan hjælpe mig.
På forhånd. Tak! ;)

Hejsa...

Du bliver modregnet i din kontanthjælp, når du hæver dine feriepenge, men hvis du evt. får tilkendt flexjob, og til den tid hæver dine feriepenge, bliver du IKKE trukket. Det er KUN, når man er på kontanthjælp.
Jeg fik mine feriepenge udbetalt i den tid jeg fik sygedagpenge, og helt uden at blive modregnet.
Så desværre har du ingen mulighed for at score lidt ekstra til kassen, så længe du er på kontanthjælp.
Håber snart du får en afklaring ;)

Hilsen
Mulle11


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:45.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension