K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Politik og Samfund (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=31)
-   -   Pas på med doktor fisk (https://www.k10.dk/showthread.php?t=26889)

Abraxus 09-05-2013 22:08

Pas på med doktor fisk
 
http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2011/11/10/222900.htm

Det er selvfølgeligt ikke så godt at der ikke rigtigt er nogen regler for hygiene mht. doktor fisk.

c.l.e.o. 09-05-2013 22:40

Faren er vist ikke støre end at gå i svømme hallen.

Fiskene bider/napper døde hud sæller de får jo ikke blod og kød mellem tænderne.

Men slev ville jeg ikke lade mig kilde af "1000" små fisk" mine tær er MINE tær :D

Hva´nu 09-05-2013 23:47

Jeg har set mange udgaver af det, og også prøvet det, i udlandet.
Hvor jeg prøvede det var der fin hygiejne og fiskene holdt lange pauser mellem kunderne.
Der var også stor fokus på at fiskene ikke fik stress, så det var godeoplevelser med stort udbytte.
Her i Danmark har jeg set det i eks. indkøbscenter og gågader, og det har bestemt ikke været under rolige forhold... folk har siddet i udstillingsvinduer med fødderne nede i et akvarium, og nogle gange har det kun været 3-4 fisk der "gad" bide i kunden.

Jeg synes at en ellers udmærket behandling er blevet gjort til gøgl... jeg kunne aldrig drømme om at gøre det under de forhold jeg har set her i Danmark.

Når det så er sagt, så sluddrer de da vist på seruminstituttet.
HIV er meget følsomt når det ikke befinder sig inde i kroppen, der skal større mængder helt friskt blod til en smitte, med mindre det er direkte kontakt, og idet der er pause mellem kunderne opstår der næppe en smitte.
Det er vist lettere at blive smittet med HIV ved at gå med bare tær på en skarp sten på en strand.

Ninja 10-05-2013 00:48

Hmmm, de skriver intet om hvor mange der menes smittet med det ene eller det andet......og når der ikke står noget om dét, så må man jo gå ud fra, der heller ikke er fare på færde, og at de bare filosoferer højlydt.

Det er garanteret mere risikofyldt at få blodtransfusion.

Hva´nu 10-05-2013 00:54

Citat:

Oprindeligt indsendt af helenekr (Send 271559)
Hmmm, de skriver intet om hvor mange der menes smittet med det ene eller det andet......og når der ikke står noget om dét, så må man jo gå ud fra, der heller ikke er fare på færde, og at de bare filosoferer højlydt.

I artiklen skriver de:
Citat:

Statens Seruminstitut advarer i et notat netop om, at det ikke kan udelukkes, at der er en teoretisk mulighed

Ninja 10-05-2013 01:08

Ja det er jo det samme, bare sagt med deres ord, hehe..

carolines 10-05-2013 08:58

Allerede for 2 år siden blev jeg advaret om det, via mine læger på sygehuset og fik at vide det kunne være virkelig risikofyldt - men det er så også fordi jeg får store mængder immundæmpende medicin.

Hva´nu 10-05-2013 10:19

Citat:

Oprindeligt indsendt af carolines (Send 271591)
Allerede for 2 år siden blev jeg advaret om det, via mine læger på sygehuset og fik at vide det kunne være virkelig risikofyldt - men det er så også fordi jeg får store mængder immundæmpende medicin.

Det er altså ikke virklig risikofyldt for almindelige mennesker.
Som seruminstituttet skriver, "at det IKKE KAN UDELUKKES, at der er en TEORETISK mulighed"

Ninja 10-05-2013 10:52

Det med de teoretiske muligheder, kan jo opstå i enhver situation livet tilbyder, og kan derfor inkludere alt.

Hva´nu 10-05-2013 11:16

Citat:

Oprindeligt indsendt af helenekr (Send 271608)
Det med de teoretiske muligheder, kan jo opstå i enhver situation livet tilbyder, og kan derfor inkludere alt.

Man kan i teorien også få en tagsten i hovedet, det sker bare næsten ikke.

At der så skete en alvorlig ulykke med det i vinter, betyder jo heller ikke at det er livsfarligt , eller bare lidt farligt at gå på gaden...vel ?


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:05.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension