K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=28)
-   -   Svar fra kommunen efter indstilling til ftp (https://www.k10.dk/showthread.php?t=34461)

lonep 07-10-2016 21:42

Svar fra kommunen efter indstilling til ftp
 
Jeg blev indstillet til fp. I august måned,men har ikke fået afgørelsen fra kommunen endnu.
Jeg har ringet tilmin kommune et par gange og rykket,hvor de den ene gang sagde at jeg ville få afgørelsen inden 1 oktober,som jeg ikke fik,og igen i dag,hvor jeg fik afvide at kommunen havde afsluttet,og at den var sendt til høring.Er der nogen herinde der ved hvad det går ud på ?:rolleyes:

Webmaster 07-10-2016 22:17

Hvis du har været til rehab møde og de har indstillet dig....så har kommunen tre måneder derfra til at komme med en afgørelse...

Det med sendt i høring...kan kun forstille mig at det betyder at kommunens pensionsnævn har fået sagen og de så træffer en afgørelse...

KageØre 07-10-2016 22:26

Citat:

Oprindeligt indsendt af lonep (Send 347789)
Jeg blev indstillet til fp...

Er det rehabiliteringsteamet, der har indstillet, eller hvem ?
Hvis det er rehabiliteringsteamet der indstiller, er kommunens frist 3 måneder, regnet fra det tidspunkt papirarbejdet er afsluttet i rehabiliteringsteamet og materialet er modtaget i pensionsteamet... der kan således gå nogen tid fra du er til mødet, til indstillingen er i pensionsteamet.
Citat:

Jeg har ringet tilmin kommune et par gange...
Du bør spørge om datoen for hvornår sagen er overgået til behandling i pensionsteamet.
Citat:

... jeg fik afvide at kommunen havde afsluttet,og at den var sendt til høring.
Her er noget mystisk, for pensionsteamet skal ikke sende noget i høring... dog har du ret til at deltage i mødet hvor det besluttes om du får pension, hvis du ønsker... pensionsteamet skal faktisk bare sige JA el. NEJ.
Er man ikke tilfreds med afgørelsen, har man mulighed for at klage.

Pip 07-10-2016 23:11

Pensionsteamet kan også vælge at sende den retur til rehabiliteringsnævnet, som så kan afgøre om de fastholder indstillingen (så bliver man indkaldt til møde med dem igen), eller om de ændrer indstillingen.

job 08-10-2016 08:00

Citat:

Oprindeligt indsendt af lonep (Send 347789)
Jeg blev indstillet til fp. I august måned,men har ikke fået afgørelsen fra kommunen endnu.
Jeg har ringet tilmin kommune et par gange og rykket,hvor de den ene gang sagde at jeg ville få afgørelsen inden 1 oktober,som jeg ikke fik,og igen i dag,hvor jeg fik afvide at kommunen havde afsluttet,og at den var sendt til høring.Er der nogen herinde der ved hvad det går ud på ?:rolleyes:

Der er godt nok stor forskel på sagsbehandlingen i de forskellige kommuner :confused:

Jeg var til møde med rehabiliteringsteamet sidste år hvor jeg blev indstillet til førtidspension. Jeg fik allerede senere samme dag tilsendt en mere formel indstilling og besked om, at min sag var overgået til behandling efter reglerne om førtidspension. Der var desuden allerede fastsat en dato for behandling i pensionsnævnet - 2 uger efter mødet med rehabiliteringsteamet.

Datoen blev bekræftet et par dage senere i 'velkomst' brev fra Pensionsnævnet som senere fulgte indstillingen fra rehabiliteringsteamet og tilkendte mig førtidspension. Jeg fik beskeden umiddelbart efter mødet i Pensionsnævnet :)


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:39.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension