K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=90)
-   -   Sygedagpengelovens §27 stk 1 nr 3 (https://www.k10.dk/showthread.php?t=17402)

Håber 29-03-2011 14:30

Sygedagpengelovens §27 stk 1 nr 3
 
Ovennævnte § siger:

"den sygemeldte er under eller venter på lægebehandling og den pågældende efter en lægelig vurdering skønnes at ville kunne genoptage erhvervsmæssig beskæftigelse inden for 52 uger regnet fra varighedsbegrænsningens indtræden"

Nu har jeg ledt og ledt og ledt og jeg kan ikke finde nogen steder, hvor der i loven eller bemærkningern til loven eller andet konkret i samme stil står, at der er tale om, at erhvervsmæssig beskæftigelse = ordinær beskæftigelse på det ordinære arbejdsmarked.

Er der nogen der kan hjælpe med det? Det er muligt det er praksis i kommunerne, men det er der så meget humburg der er uden at det af den grund er lovligt, så jeg vil gerne have noget helt håndgribeligt..

Håber der er nogen der kan hjælpe:cool:

FightForIt 29-03-2011 15:18

Hvis jeg forstår dig ret, leder jeg efter det samme.
jeg har netop klaget over afgørelse om dette, da der ingen steder står at erhversmæssig beskæftigelse er ens betydende med, at man kommer tilbage på arbejdsmarkedet på fuldtid.

Håber der kommer nogle gode svar!

Håber 29-03-2011 15:33

Du har forstået det helt rigtigt :)

Enteneller 29-03-2011 15:51

Hejsa,

Jeg aner det faktisk heller ikke, men enten ville jeg spørge jeres udvalg herfor i jeres kommuner eller maile til hende her, hun burde vide det :D:

Beskæftigelsesminister: Inger Støjbergs mail er [email protected]

Der kommer måske andre på der ved noget eller har prøvet forlængelse i henhold dertil.

MarianneNM 29-03-2011 23:28

Jeg har fornylig sendt en mail til vores kære minister Inger Støjsender - og fik det svar at jeg ville få svar fra ministeren om 4- 5 uger.
Marianne

Håber 31-03-2011 21:04

Slet ingen der ved, hvor jeg kan finde ud af, hvad der reelt er ment med erhvervsmæssig beskæftigelse?

Enteneller 31-03-2011 22:10

Hej Håber,

Hvis man sammen ligner det med erhvervsevne kontra arbejdsevne som også er to "forskellige" ting, så kunne der været noget der.

Erhvervsevne skulle betyde den evne man udviser generelt i alle erhverv og arbejdsevne er den evne man i arbejdet ligger for dagen. Noget ala det :rolleyes:

Jeg tror at erhvervsmæssig er en mere generel beskrivelse af ethvert erhverv uden konkret at begive sig ind på noget. Har du prøvet at google det for øvrigt ?

undertegnede 01-04-2011 12:19

Klippet fra schultz, og udtryk for praksis på alle instansniveauer:

"Forlængelsesreglen omfatter de tilfælde, hvor den sygemeldte forventes at kunne genoptage erhvervsmæssig beskæftigelse. Udgangspunktet er her, at det kun er ved udsigten til en tilbagevenden til beskæftigelse på det ordinære arbejdsmarked, at der kan ske forlængelse. En person, der ved sin sygemelding var ansat på det ordinære arbejdsmarked, kan således ikke få forlænget sygedagpengene, hvis han alene forventes at kunne komme i støttet beskæftigelse inden for fristen på de 2 gange 52 uger. Hvis den sygemeldte derimod ved sygemeldingen var i beskæftigelse i fleksjob, kan der ske forlængelse af sygedagpengene, hvis han forventes at kunne vende tilbage til fleksjob inden for perioden."


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:41.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension