K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Dit og Dat (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=17)
-   -   Hvad er det med min arm? (https://www.k10.dk/showthread.php?t=9753)

Camille 05-09-2009 15:59

Hvad er det med min arm?
 
Jeg har nogle problemer i ryggen som jeg skal opereres for, jeg skal bla ha' sat et implant ind i lænderyggen tror nok det er en diskusprolaps, kan ikke helt huske det..

Men her den seneste måned har jeg oplevet noget rigtig ubehageligt i min højre side..
Det er i mit højre ben og min højre arm, dog mest armen..
Jeg har en sovende fornemmelse, det føles som om jeg får et stød som går ned i albuen og fortsætter ned i fingrene og så føles min arm død..

Hvorfor er min arm sådan? Er der nogen der har prøvet det?

futtefreja 05-09-2009 16:30

Hej Gigipi.:)

Hvis jeg var dig ville jeg gå til lægen, for at få lægens vurdering.
Vi er jo ikke læger,:( det du mærker/følger kan være en biting, men kan også være alvorligt.
Så for din egen skyld gå til lægen.
For alle har nok en mening om, hvad det evt. kan være.

Camille 05-09-2009 16:33

Jeg har været hos læge .. Jeg har været til neurofysiologisk undersøgelser men har ikke fået svar.. Jeg skal opereres her om små 14 dage, men det her er blevet rigtig slemt de sidste par dage..
Det primer ned i min fingre, kan dårligt bruge den :/

futtefreja 05-09-2009 16:39

Hej gigipi.

Hvis dine smerter, er blevet så slemme, vil jeg kontakte lægevagten.
( Nu ved jeg ikke om du har taget noget smertestillende, men især hvis du har taget dette, og det ikke har hjulpet).:kram::kram:

Webmaster 05-09-2009 17:27

Det med benet kan sagtens være noget der kommer af din ryg...men det med armen burde ikke være noget der kommer fra ryggen...

Men som futtefreja siger...så burde du kontakte din egen læge eller vagtlægen...da det jo er blevet værre siden du var til læge sidst..

Ninja 05-09-2009 17:32

Enig med de andre. Det kan jo være nerver i armen der kommer i klemme, såvel som det kan være et symptom fra noget i hovedet der trykker, eller en bivirkning fra noget bestemt medicin. Vi kan kun gisne herinde.....

Men det lyder bestemt ikke rart!
Jeg ville også ringe til enten lægevagt eller læge - hellere en gang for meget end en gang for lidt!!

:kram:

Camille 05-09-2009 17:36

Jeg må prøve at ringe til vagtlægen.. For det er ikke til at holde ud det her..

Ninja 05-09-2009 18:12

Nej, det lyder da også både ubehageligt og væmmeligt!!

Håber du melder tilbage. Man bliver da lidt bekymret for dig.


:kram:

Ragdoll 05-09-2009 18:36

En diskusprolaps....
 
....kan kan give strålesmerter. Som oftest er det smerter der stråler ned i benet, alt efter hvor, om det er foran, ned langs siden, eller bagpå benet, kan fortælle noget om hvor prolapsen sidder, hvor lang det går ned i benet, evt ned i tæerne, kan fortælle noget om hvor slemt det er.

Hvis en diskusprolaps sidder oppe i den øverste halvdel af ryggen (sjældent), kan den give de samme strålesmerter, men jo højere den sidder kan symptomerne vise sig i arme og hænder. Som regel er det ensidigt.

Jeg ville dog for at være på den sikre side tage kontakt til lægen hurtigst muligt, som sagt er der ingen af os der er læger.

Du skal tage kontakt for at udelukke andre ting.

:kram:

Ragdoll

Camille 05-09-2009 22:28

Det er nerverne!
Man plejer endda at give en sprøjte i ryggen for at lave en udposning så nerverve får fred, men de kunne intet gøre for mig, når jeg er under udredning et andet sted.. så jeg må kontakte Hellerup rygcenter på mandag..
Så kan jeg sidde her hele weekenden med en død arm og prikken i fingrene.. :(


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:28.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension