K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Alt det andet (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=30)
-   -   Hvar vil gøre Arbejedskadestyrelsen nu? (https://www.k10.dk/showthread.php?t=31285)

Abdul 06-12-2014 19:52

Hvar vil gøre Arbejedskadestyrelsen nu?
 
Arbejdskadestyrelsen behandler nu min sag. Styrelsen har indhentet oplysninger fra Skat og har flere gange skrevet til kommune for sociale oplysninger herunder førtidspension sag.
Kommune har ikke svaret. Styrelsen vil herefter enten henlægge sagen eller afgøre på forliggende grund.
Hvad er mest sandsynlig udfald? Vil styrelsen henlægge eller afgøre sagen? Er det godt eller dårligt for mig hvis man afgøre sagen uden om kommune?[/B]

Bodrum 06-12-2014 20:03

De afgører nok sagen på foreliggende grundlag, fordi at kommunen ikke reagerer.

Vi kan jo ikke vide om det er godt. Det kan både gå godt og skidt.

Nogle sager hjemviser de til fornyet behandling, nogle sager træffer de afgørelser i.

Hvad der kommer til at ske i din sag, er svært at svare på.

Men jeg tror at selvom at Ankestyrelsen kommer en afgørelse, som er til din fordel - så skal kommunen revurdere afgørelsen alligevel. Om de er enige eller ikke.

Abdul 06-12-2014 20:17

Det er Erstatningsnævnet der har sendt sagen til Arbejdskadestyrelsen. Kommune har intet med sagens udfald at gøre.

Bodrum 06-12-2014 20:52

Årh undskyld.

Det er fordi at jeg har en høne at plukke med Ankestyrelsen.. Så jeg læser ikke andet :D

Den er tricky, fordi hvis en myndighed ikke opfylder pligten til at indsende de nødvendige dokumenter, og Arbejdsskadestyrelsen træffer enafgørelse på foreliggende grundlag...


Lad os nu antage at afgørelsen bliver til din fordel og forsikringsselskabet er uenige.
Så kan man jo sige, at forsikringsselskabet er selvforskyldt, fordi at de har forsømt deres pligt til at indsende de akter.

Men altså. Arbejdsskadestyrelsens afgørelser er ikke bindende. I så fald at enten du eller forsikringsselskabet er uenige, kan sagen sendes til Ankestyrelsen.

Det har min lige været..
Så hvordan netop den her sag skal gribes an, ved jeg ikke..
Men Hvis det var mig, så ville jeg ikke spekulere i det, af den simple årsag - at du skal have hvad du har krav på, og ikke mere - pga manglende dokumentation.

jjsonn 06-12-2014 22:00

hvis man ikke er enig kan man altid anke

Abdul 06-12-2014 22:00

Jeg spekulrer på fordi meget er afhængig af Styrelsens afgørelse. Det drejer sig om mange penge.
Det er kun kommune der har alle oplysninger om mit helbred og førtidspension.
Jeg ved ikke hvordan Arbejdsstyrelsen vil træffe en afgørelse uden disse. Måske bliver sagen henlagt. Det er jeg bange for.
Er det normalt at kommune unlade at svare?

gisne 06-12-2014 23:47

De kan ikke henlægge den pga jobcenteret. De sender sikkert en rykker til jobcenteret.

Jeg prøvede selv at min læges sekretær kom til at sende min journal til forsikringsselskabet og ikke til ASK.
Da det var gået 14 dage over tidsfristen, sendte ASK en ny anmodning til min læge


Du kan også selv kontakte jobcenteret og høre hvorfor de ikke har sendt papirerne afsted. Det har de pligt til og du kan hjælp ved evt. Misforståelser og fortælle hvor vigtigt det er at de dår det gjort.... Det løser det måske

Abdul 07-12-2014 00:15

ASK har sendt sidste rykke til Ydelsecenter men man har ikke reageret. ASK har allerede lægeerklaringe. De har også brug for social oplysninger.

Akvamarin 07-12-2014 00:53

mon du selv kan bede om aktindsigt hos kommunen og så sende papirerne videre til Arbejdsskadestyrelsen.

Abdul 07-12-2014 01:12

Nej, sådan fungerer det ikke.
Arbejdskadestyrelsen har ikke kontaktet mig. Jeg føgler sagen i Min Side.


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:35.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension