K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Alt det andet (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=30)
-   -   Recept på ikke-tilskudsberettiget medicin (https://www.k10.dk/showthread.php?t=13363)

Odense66 29-06-2010 11:40

Recept på ikke-tilskudsberettiget medicin
 
jeg har netop fået en recept på Riboflamin (B-vitamin).
jeg spurgte lægen om man fik tilskud når det var på recept, og det svarede hun 'ja' til
men på apoteket sagde de at det godt nok var på recept, men at man ikke fik tilskud, fra hverken sygesikringen eller Danmark, og går heller ikke med i CTR-beløbet

Jeg synes jeg kan huske at lægen skal skrive noget bestemt på recepten, er der nogen der kan hjælpe ?

nilla 29-06-2010 11:43

uden er være sikker, vil jeg tro at der skal stå at det er i forbindelse med behandlingen. Jeg mener jeg selv var oppe imod dette

Helle Smith 29-06-2010 11:54

Der skal være et # på recepten, så gives der tilskud :)

c.l.e.o. 29-06-2010 12:02

ja noget med kronokre tilskud.

Man skal også være opmærksom på at noget godt kan være dyre på recept end håndkøb, det gjorde apoteket mig engang opmærksom på.

Man skal nok spørge altid er der en billiger måde at få det her på,og så håber de kan deres arbejde ;)

Ragdoll 29-06-2010 12:04

Der skal altid være et # på recepten, det betyder "af guds nåde" og er en ligeså gammel skik som det at skrive recepter, men det har intet med tilskud at gøre.

Men man kan bede sin læge om at prøve at skrive "tilskud" på recepten, jeg er dog ikke sikker på at det vil hjælpe i tilfældet med B-vitamintilskud, da det ikke betragtes som medicin, men som kosttilskud. Det har været til politisk debat i forbindelsen med at det kom frem at rigtig mange lider af D-vitaminmangel.

:kram:

Ragdoll

Gizmo 29-06-2010 12:06

Jeg får tilskud til mine b-vitaminer, og der står "varig lidelse" på. Det samme gør der på recepten til al min høfeber medicin.

Odense66 29-06-2010 12:48

Citat:

Oprindeligt indsendt af Gizmo (Send 112217)
Jeg får tilskud til mine b-vitaminer, og der står "varig lidelse" på. Det samme gør der på recepten til al min høfeber medicin.

Jeg har fået recepten af speciallæge ifm migrænebehandling...
hvordan får man sig 'opgraderet' til "varig lidelse" ;-)
og hvor på recepten skal det stå ?

Gizmo 29-06-2010 13:31

Citat:

Oprindeligt indsendt af Odense66 (Send 112234)
Jeg har fået recepten af speciallæge ifm migrænebehandling...
hvordan får man sig 'opgraderet' til "varig lidelse" ;-)
og hvor på recepten skal det stå ?

Jeg vil tro, at du skal have en ny recept. På min står det bare nedenunder "medicin teksten".

Odense66 29-06-2010 22:11

Tak for svaret, jeg har kontaktet lægen og spurgt om hun vil skrive en anden recept...

Hejdien 30-06-2010 07:08

Min læge skulle søge et eller andet sted for at få tilskuds berettiget d vitamin så det er nok det samme med b vitamin ... (vi fik så afslag på tilskud til d vitamin ) men ergo det er din læge der skal søge om det ved en eller anden styrelse så snak med din læge om det ...

obs jeg fik afslag selv om det er kronisk og jeg tager 6 piller om dagen om sommeren og ti om dagen om vinteren ...


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:00.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension