K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Politik og Samfund (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=31)
-   -   Hjælp mig... ang den nye reform.. (https://www.k10.dk/showthread.php?t=22044)

frhansen 09-03-2012 22:02

Hjælp mig... ang den nye reform..
 
Jeg ved godt det "bare" er et forslag.. men forslaget rev alligevel tæppet væk under mig.

Jeg kom i fleks for snart 3 år siden efter en lang og umenneskelig kamp.. jeg arbejde 20 timer og min arbejdsgiver for 2/3 betalt. Min løn er 27.500 kr pr mdr pga mange års ancinitet.

Vil jeg gå ned i løn hvis reformen træder i kraft.. eller "kun" hvis jeg skifter job??


Har prøvet at læse mig til det på alverdens sider.. håber i kan svare mig..

PiaTT 09-03-2012 22:30

Hvis reformen bliver vedtaget i den nuværende form, vil det kun få betydning for dig ved jobskifte.

Men husk intet er vedtaget endnu:)

frhansen 09-03-2012 22:39

Jeg tror bare jeg bliver i mit nuværende job de næste 30 år

Ninja 10-03-2012 01:18

Det tror jeg vil være klogt! Hvis reformerne træder i kraft og du skifter job, så får du økonomisk smæk og ryger lige fluks over på den nye ordning........som jo altså er skruet SÅ dårligt sammen, at meningen simpelthen må være, at folk SELV flygter fra fleksordningen og finder ordinært arbejde.

Debutanten 10-03-2012 10:52

Hvad sker der hvis man er på ledighedsydelse når og hvis den nye reform træder i kraft. Fortsætter man så på gammel ordning med ubegrænset ledighedsperiode eller ryger man over på den nye med det samme og begrænset ledighedsperiode?

stampe 10-03-2012 11:17

Der indgåes så ikke længere gamle aftaler, hvorfor du kommer på den nye. Men som du nævner, intet er vedtaget. Men risiko for lønnedgang gælder jo for alle i samfundet, hvis de skifter beskæftigelse.

Ninja 10-03-2012 12:06

@Stampe, der er nu en hel del der skifter job og i den forbindelse også får mere i løn, ofte er den bedre løn netop grunden til de skifter.

Men den mulighed fratages så fleksere definitivt. Med mindre de kommer fra bunden og har tænkt sig at arbejde røven ud af bukserne. Ellers er fleksordningen vist den eneste ordning, hvor man direkte kommer til at arbejde sig ned af på lønningsstigen.

Håber de får justeret på de reformer inden de bliver vedtaget.

jjsonn 10-03-2012 13:05

sikker på stampe også vil nyde, at ryge ned på 10300 kr om mdr.
der er inegn der siger det ikke er det pensionisterne ikke ryger på næste gang, ingen er sikker i det her system.

Jeg er ikke i job, og er bange for det nye der kommer, vi er mange der også gerne vil tjene en anstændig løn ikke 50 mdr bare 20-22 stk men er der ingen job kommer man nemt ned på de 10300.

Fie 11-03-2012 13:21

vil jeg også gøre hvis jeg var dig.. Hvis de ikke lukker.. gjorde de der jeg var i flexjob...håber ikke de vedtager alt det de snakker om.. især ikke den med de 2 år på ledighedsydelse.. Har man det ikke dårligt JA så får man det over alt det de snakker om..

Men som flere skriver..lad os se hvad de vedtager i sidste ende..Fie

P.s var til det frhansen skrev


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:44.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension