K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Alt det andet (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=30)
-   -   Aktivering (https://www.k10.dk/showthread.php?t=14415)

Tullee 21-09-2010 13:15

Aktivering
 
Jeg vil gerne høre om der er nogen herinde på K10 der ved noget om - om der er grænser for hvor mange aktiveringer kommunen må sende EN ud i ? nu taler jeg IKKE om arbejdsprøvninger. Jeg er fleksjobber.

Tullee

jjsonn 21-09-2010 15:14

ja det vil jeg også gerne vide, det enste jeg ved er man skal min. på en om året.

Tullee 21-09-2010 20:55

Der må da være EN eller anden der kan svare os på det spørgsmål? :-)

Tullee

FCV-J 21-09-2010 21:22

Hej Tulle jeg så godt dit spørgmål tidligere, men havde ikke tid til svare dig, var optaget af at læse jounaler i forhold til andre der var klemt.
Som jeg læser dit indlæg er du godkendt og visiteret til fleksjob? Der findes ikke i gældende lovgivning noget om du skal deltage i aktivering. Kommunerne derimod modtager ca. 1100. kr i ekstra refusion på din ledighedsydelse pr. uge hvis du aktiveres.
Jeg vil gerne give dig flere væktøjer, men har halsbetændelse så det kører lidt langsomt mellem ørerne.
Hvis ikke du vil dele din situation med andre, er du velkommen til at beskrive din akruelle situation til mig direkte.
MVH
FCV-J

Tullee 21-09-2010 21:49

Hej FCV - J.

Tusind tak for dit svar - vil lige se om ikke jeg kan finde dig i morgen? for det meste af mig er allerede gået i seng :-)

Rigtig god bedring til dig.

Mvh.
Tullee

superkok 21-09-2010 22:11

Citat:

Der findes ikke i gældende lovgivning noget om du skal deltage i aktivering. Kommunerne derimod modtager ca. 1100. kr i ekstra refusion på din ledighedsydelse pr. uge hvis du aktiveres.
sjov da jeg fik brev som ledig flexjob stod der paragraf osv efter den bla bla bla har du pligt til at deltage i 10 timer ugentligt aktivering som vi alle ved jo kun er for at de kan få flere penge retur fra staten møde jeg ikke op kunne de stoppe min udbetaling

FCV-J 21-09-2010 22:27

Hej superkok skal nok lægge reglerne ind, når jeg er frisk.

MVH
FCV-j

superkok 21-09-2010 22:47

undre mig bare hvorfor der stod i mit brev paragraf osv osv møde man ikke op så man man miste ens ydelse

annagw 21-09-2010 23:27

FCV-J
Vær sød at lægge det her og ikke sende det som privatbesked til dem. Jeg syntes det er et interessant spørgsmål.
Men først og fremmest:
God bedring!

Tullee 22-09-2010 10:47

Hej igen FCV - J.

Vil blot lige fortælle dig - at mit forløb som fleksjobber ikke er meget anderledes end så mange andre´s forløb - blot er det anden gang kommunen vil sende mig ud i en aktivering hvor det denne gang handler om motion - ok - motion er da sundt nok og med til at holde bevægeapparatet i gang - men jeg dyrker i forvejen den motion jeg kan klare her hjemme på løbebånd m.m. :-)

Og for en god ordens skyld vil jeg lige oplyse om - at jeg ikke er overvægtig og det fortæller jeg blot i relation til min aktivering - men jeg har en dårlig ryg efter at have haft 2 discosprolapser :-(

Men som jeg kan forstå på det hele - så handler det slet ikke om aktivering som sådan - men derimod om refusion fra Staten til kommunen - er det ikke korrekt?.

Smid du bare reglerne m.h.t. aktivering her på siden når du er blevet frisk.

Fortsat god bedring.
Tullee


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:16.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension