K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Alt det andet (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=30)
-   -   arv ?? (https://www.k10.dk/showthread.php?t=22777)

andersand10 06-05-2012 13:33

arv ??
 
jeg vil bare høre om jeg kan arve fra min mormor, hvis hun ikke har lavet testamente ?

Hendes mand er død og hun har 2 døtre, min mor og min moster.

Så er der hendes børnebørn
jeg og mine to brødre min mosters to sønner


Jeg har kigget på en masse forskellige sider og love, og sådan som jeg forstår
det, så er det min mor og moster der arver det hele ?

Børnebørn arver aldrig noget uden testamente?


vh. A

Hejdien 06-05-2012 13:35

Nej du arver ikke , det er kun hvis din mor dør før din mormor..

Min far er død og jeg skal så arve hans andel sammen med mine to søskende, min farmor kan så gøre det at hun sørger for at min fars andel bliver absolut tvangsarven og på den måde gøre at hans søskende får mere end vi gør.

Så man arver aldrig sine bedste forældre uden at der er lavet testamente ..

Ninja 06-05-2012 13:44

Hejdien har helt ret.

Da min farmor døde, arvede jeg KUN fordi min Far var død. Resten af hendes arv gik til min Fars søster og bror.

stampe 06-05-2012 15:02

Jo hvis din mor giver personligt arveafkald

fx http://www.familieadvokaten.dk/UgensRet/UR2.html
Læs mere ved at google arveafkald.

Vovse 06-05-2012 15:13

De andre har helt ret.

For mange år siden arvede jeg efter min oldefar, for han havde oprettet testamente til fordel for alle oldebørnene, samt et enkelt barnebarn, som var på alder med oldebørnene.

supersus 06-05-2012 16:09

Du arver intet fra din mormor, og for at gøre det endnu mere kryptisk, så arver din mor kun hvis mormor ikke har en samlever.

Det er børn der arver deres forældre, og kun hvis der ikke er en samlever.

Da min datters far døde, arvede samleveren alt, børnene ikke noget ikke engang et billed fik min datter.

Hejdien 06-05-2012 18:26

Citat:

Oprindeligt indsendt af supersus (Send 221978)
Du arver intet fra din mormor, og for at gøre det endnu mere kryptisk, så arver din mor kun hvis mormor ikke har en samlever.

Det er børn der arver deres forældre, og kun hvis der ikke er en samlever.

Da min datters far døde, arvede samleveren alt, børnene ikke noget ikke engang et billed fik min datter.


Hvis der er en samlever så skal man give tilladelse til at sidde i uskiftet bo for at der ikke skal være en arv, og så kan man bede om en bo bestyre for at den efterlevende ikke skal formøble hele arven ... i de fleste familier er det dog bare sådan at børnene skriver under på uskiftet bo gør de ikke det så er der en arve sag...

Da min mormor døde fik min mor et arveforskud og skrev under på uskiftet bo (hun er ikke min morfars barn) når så min morfar er død så skal hun arve på lige fod med de andre på nær de penge hun fik som arveforskud...

Så er det ikke sket i dit tilfælde så ville jeg da kontakte en advokat

Er ikke så meget inde i arveloven ,så der er noget med at man ved testamente kan sikker længst levende men har aldrig hørt om at nogen kunne slippe for at børnene skrev under så prøv det link som blev lagt længere oppe og tjek op på det...

supersus 06-05-2012 19:51

Citat:

Oprindeligt indsendt af Hejdien (Send 222002)
Hvis der er en samlever så skal man give tilladelse til at sidde i uskiftet bo for at der ikke skal være en arv, og så kan man bede om en bo bestyre for at den efterlevende ikke skal formøble hele arven ... i de fleste familier er det dog bare sådan at børnene skriver under på uskiftet bo gør de ikke det så er der en arve sag...

Da min mormor døde fik min mor et arveforskud og skrev under på uskiftet bo (hun er ikke min morfars barn) når så min morfar er død så skal hun arve på lige fod med de andre på nær de penge hun fik som arveforskud...

Så er det ikke sket i dit tilfælde så ville jeg da kontakte en advokat

Er ikke så meget inde i arveloven ,så der er noget med at man ved testamente kan sikker længst levende men har aldrig hørt om at nogen kunne slippe for at børnene skrev under så prøv det link som blev lagt længere oppe og tjek op på det...

I dette tilfælde var der ikke tale om hus, og andet af stort værdi,men pensionsforsikringer og de tilfaldt samlever. Havde ellers hørt at de kun tilfaldt samleveren hvis de var lavet efter den nye arvelov trådte i kraft, men nej alt tilfaldt samleveren.

Hele indboet tilfaldt samlever, ikke engang et billed arvede børnene. Og nej der er ikke lavet noget om uskiftet bo, så de arver til den tid.


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:19.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension