K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Politik og Samfund (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=31)
-   -   Findes der efterhånden nogen Gode kommuner...?? (https://www.k10.dk/showthread.php?t=27142)

FibroMcs 05-06-2013 12:43

Findes der efterhånden nogen Gode kommuner...??
 
Jeg mener Odense kommune har været i Medierne med horror stories...
Det samme har København, med en meget høj fejl Procent..
Og alle herinde kender Gladsaxe pga Benny Gerhard...
Og der er jo en masse andre kommuner også..

Så Hvorfor snyder de folk...??

Er der KUN ansat Folk med lav moral,som nyder at tvære den lille mand ud og lyve og snyde så vandet det driver...??

MTVRV1 05-06-2013 13:27

nok mere den lovgivning der er lavet.
hvis man tolker den nye lov fra 2013 meget skarpt
så er det faktisk kun folk med multihandikap og syge der har få måneder tilbage
som kan få pension.
resten er måske Flex efter mange års ressourceforløb
hvis kommunen vurdere man kan arbejde 1 til 2 timer om ugen
så hedder det fleks.
ved godt der stå ens arbejdsevne skal kunne udvikle i forbindelse med få timer fleks

men så længe der ikke er nogen anke afgørelse i forbindelse med den nye lov
så kan kommunen tolke loven som de ser bedst udfra deres økonomi

Ninja 05-06-2013 14:39

Kommunerne er generelt gode nok, det er de personer der er ansat til at overholde lov og regler, den kan være gal med, da mange tolker frit fra leveren.

Men der er da Gudskelov stadig dygtige og kompetente folk i alle kommuner, som læser og forstår borgerne og hjælper dem efter alle kunstens regler, og får dem ført til fleks eller førtidspension.
Desværre bliver de ofte overset, da de dårlige fylder ret meget.

Men jeg forsøger selv, at huske på, at der også stadig sidder en masse super dygtige som fortjener lidt anerkendelse og lidt spalteplads, for de sidder altså og skal hjælpe klienter ud fra en lovgivning, der bevidst spænder ben for hjælpen....

FibroMcs 05-06-2013 20:34

Citat:

Oprindeligt indsendt af helenekr (Send 274407)
Kommunerne er generelt gode nok, det er de personer der er ansat til at overholde lov og regler, den kan være gal med, da mange tolker frit fra leveren.

Men der er da Gudskelov stadig dygtige og kompetente folk i alle kommuner, som læser og forstår borgerne og hjælper dem efter alle kunstens regler, og får dem ført til fleks eller førtidspension.
Desværre bliver de ofte overset, da de dårlige fylder ret meget.

Men jeg forsøger selv, at huske på, at der også stadig sidder en masse super dygtige som fortjener lidt anerkendelse og lidt spalteplads, for de sidder altså og skal hjælpe klienter ud fra en lovgivning, der bevidst spænder ben for hjælpen....

Jeg håber det... kan være jg er så heldig at møde en en dag..

er ikke sket endnu og jeg er da oppe over 500 sagsbehandlere efterhånden...

Og ja det er realistisk da jeg nogen gange har fået ny sagsbehandler hver uge....

jasch 09-06-2013 17:14

Det er vel ligegyldigt om man har haft 500 sb "som nok er veloverdrevet" end at man har haft en enkelt hele vejen igennem.

Spørgsmålet er vel om sb'er er til for borgeren eller kommunens budget, at have een hele vejen igennem, som absolut ikke er til at samarbejde med er bestemt heller ikke lykken.

stribe 09-06-2013 17:48

jeg har absolut KUN fået en fair og venlig behandling i min sag om ftp..

jeg har absolut ikke noget at klage over og synes servicen i min kommune generelt var god...og mine sb-er 2-3 stk var ikke ligedan - men til snakke med..
desværre FINDES der alt for få af mine oplevelser ...

stribe ftp

FibroMcs 09-06-2013 19:41

Citat:

Oprindeligt indsendt af stribe (Send 274664)
jeg har absolut KUN fået en fair og venlig behandling i min sag om ftp..

jeg har absolut ikke noget at klage over og synes servicen i min kommune generelt var god...og mine sb-er 2-3 stk var ikke ligedan - men til snakke med..
desværre FINDES der alt for få af mine oplevelser ...

stribe ftp

Jeg vil gerne Adopterer din sagsbehandler så.....:D

Send venligst med luft post.... ;)


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:26.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension