K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Politik og Samfund (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=31)
-   -   venstres nye våben mod EL (https://www.k10.dk/showthread.php?t=23634)

østerbro 13-07-2012 10:34

venstres nye våben mod EL
 
Venstre vil give teenagere kørekort


17-årige skal have mulighed for at få kørekort, hvis de til gengæld har en erfaren bilist med sig i bilen.

stribe 13-07-2012 10:37

for mig lyder det fornuftigt at de ka få kørekort når man er 17...det håber jeg de får igennem..ka også godt lide ideen med at os gamle skal med i bilen..

:kram::kram:

sambadude 13-07-2012 11:34

våben ??? hvordan et våben ?

og vent nu og se hvad forsikringsselskaberne siger til det.

stribe 13-07-2012 11:43

:kram:

jeg tror ikke forsikringerne bliver hævet..når man er ung og starter med at få kørekort og evt bil som 18 årig..betaler man vanvittig i forsikring...det ved alle og så falder det..det bedste er at være en gammel høne som mig der aldrig har lavet skader.......der er det rimelig pris

men forsikringsselskabet lider igen nød

Ninja 13-07-2012 12:43

Ja, det er jo amerikanske tilstande vi tilstræber os - og der kan må kørekort når man er 16 år........så Venstre starter blidt.

Bananen 13-07-2012 13:38

Stop stop I helt galt på den 
Forsikringen bliver billigere for den 18 årige, end den er nu, der bliver færre trafik uheld, det er faktisk en win win situation, for alle 
Hvor ved jeg så alt dette fra 
Prøv at tjekke Sverige, Norge, ja kunne nævne mange lande, men det der er interessant, er at vi på kørekort området er LANGT BAGUD i forhold til de lande vi normalt sammenligner os med desværre 
Og vi snakker/skriver altså 20 år bagud 
PS. Nej jeg langt fra Venstres politik ellers

stampe 13-07-2012 13:46

Spændende at se, hvordan man vil definere "erfaren" - een der blot har haft et kørekort i x-antal år og aldrig brugt det eller noget andet. Svært målbart.

østerbro 13-07-2012 16:36

fiske nye vælgere
 
Citat:

Oprindeligt indsendt af sambadude (Send 233928)
våben ??? hvordan et våben ?

og vent nu og se hvad forsikringsselskaberne siger til det.

det er mindre end et år siden, at experter sagde at først som 40 årig er mænd/drenge modne nok til at køre sikkert i bil.

men det jeg ser er, at venstre vil kapre unge vælgere :D

stribe 13-07-2012 17:19

ja der skal garanteret nok være noget politisk taktik i det..

tjah hvrnår er man sikker og erfaren..det er et svært spørgsmål..jeg kører bil hverdag stort set og har kørt siden 88 da jeg blev 18...men ulykker vil altid ske..selvom faren måske er en anden end da man var 18..da ku man det hele

som sagt håber jeg de får det gennemtrumfet....venstre

smækkerlækker 13-07-2012 18:29

Statistisk set laver unge mænd mellem 18-24 år flest ulykker. (Det er nemt at google for tvivlere). Deres forsikringspræmiu er i forvejen højere end alle andre og nogle har svært ved at blive forsikret. Det er ikke en lovsikret ret at få en forsikring. Det skal være nogen, der skal sælge dem den.
Min forsikring er til gengæld billig fordi mit forsikringsselskab har et motto: "Piger kører bare bedre bil."


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:27.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension