K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Politik og Samfund (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=31)
-   -   Skattereformen vedr. førtidspension (https://www.k10.dk/showthread.php?t=23324)

Don Jon 23-06-2012 11:05

Skattereformen vedr. førtidspension
 
Hej.
Jeg gør mig ikke specielt klog på politik, og har lidt problemer med "huskeren" - (bl.a derfor jeg er FP´er - lang historie) - men.....
Hvad vil den nye skatteaftale betyde for mig?
Jeg har været på førtidspension siden 07, og sådan vil det nok blive ved med at være. Men jeg hører hele tiden om hvordan det vil påvirke FP´erne og hvordan aftalen rammer de svage. Hvordan, hvorfor og hvorledes.

Er der en flink sjæl som kan svare mig på dette.

Ninja 23-06-2012 11:14

Det betyder, at førtidspensionister fra 2016 IKKE kommer til at stige i pension som de plejer, men istedet vil opleve et ''usynligt'' dyk. Det betyder at førtidspensionister - når reformen er udfaset i 2023 - har 17.000 kr mindre om året, end de ville have haft, hvis ikke reglerne var lavet om.

stampe 23-06-2012 11:18

Ja alt afhængig af lønudviklingen og prisudviklingen.

Don Jon 23-06-2012 11:21

Citat:

Oprindeligt indsendt af helenekr (Send 230185)
Det betyder, at førtidspensionister fra 2016 IKKE kommer til at stige i pension som de plejer, men istedet vil opleve et ''usynligt'' dyk. Det betyder at førtidspensionister - når reformen er udfaset i 2023 - har 17.000 kr mindre om året, end de ville have haft, hvis ikke reglerne var lavet om.

Jeg siger tak. På trods af, at jeg har mistet en god sjat penge på at få en kæreste, dagligvarer bliver dyrere og nu det her, så håber jeg bare at de ikke piller ved min pension yderligere, eller ligefrem vil have mig ud i arbejde. Det magter jeg virkelig ikke.

stribe 23-06-2012 11:21

det er også mange penge:mad::mad:

at de ville være det bekendt...

PiaCP 23-06-2012 11:28

Ja, hvor er det dejligt at bo i et velfærdsland hvor en HA'er der vil omvendes kan få sig et liv på den grønne gren - en morder kan slippe ud efter kort tid da han er i behandling men en kriminel der har snydt staten skal sidde i 8-12 år - børn der misbruges og får ødelagt deres liv af deres forældre, får tit til deling max 150.000 i bøde - men en fodboldspiller der viser sine boxere offentligt skal betale en bøde på 800.000 - se se det var jo alvorligt ....så i hans boxere???????????:mad::mad::mad::mad::mad::mad::ma d:

Men folk der er på f.eks. ftp...(og læg mærke til, at i dag er ftp noget man vælger man vil på - det er skam ikke fordi man IKKE KAN ANDET pga f.eks en ARBEJDSSKADE) de skal sq huske at gemme sig på bunden af fødekæden og "er du utilfreds - kan du bare tage et job"!!!!!!


Helt vidunderligt velfærdsland..jeg har været med at bygge op og betalt til.........................................føøøøø øøøøøøøj :o:mad::o:mad:

stampe 23-06-2012 12:05

Fra 2016 ¨2023 følger pensionsbeløbet prisudviklingen og det indebærer, at man stadig - i teorien - har penge til at købe de samme fx madvarer, som i dag. Ikke et direkte tab, men heller ikke et velfærdshop, som personer med arbejde kan opnå..

PiaCP 23-06-2012 12:55

Citat:

Oprindeligt indsendt af stampe (Send 230208)
Fra 2016 ¨2023 følger pensionsbeløbet prisudviklingen og det indebærer, at man stadig - i teorien - har penge til at købe de samme fx madvarer, som i dag. Ikke et direkte tab, men heller ikke et velfærdshop, som personer med arbejde kan opnå..

Altså jeg har set udregninger der siger at når vi når til 2023 - så har en ftp tabt 17.000 kr pr. år..yderligere...det skal jo være et spark til "at få et job" mentaliteten

Experimental 23-06-2012 13:41

Citat:

Oprindeligt indsendt af stampe (Send 230208)
Fra 2016 ¨2023 følger pensionsbeløbet prisudviklingen og det indebærer, at man stadig - i teorien - har penge til at købe de samme fx madvarer, som i dag. Ikke et direkte tab, men heller ikke et velfærdshop, som personer med arbejde kan opnå..

Sådan lige for at nævne det.. så opgøres både FPI og Inflation uden man indregner omkostningerne til husleje, varme, el .. og som i ved er det jo netop de ting der er steget mest og vil stige mest fremover. Det vil løbende udhule alle disse sociale ydelser til 0,- kr i realværdi. I 2016 vil man formodentligt også lave yderligere voldsomme nedskæringer da budgettet jo naturligvis ikke vil holde når man har givet skattelettelser til den offentlige sektor, som man så tilsvarende skal betale mere for at have ansat, og får mindre indtægter i skat og afgifter da det også nedsætter omsætningshastigheden i penge betydeligt da den likviditet mestendedels vil blive placeret i mursten og andre investeringer der intet afkast giver jf uafskrevne tab i bankerne. Tilsidst vil jeg så nævne at Rentefradrag/Ejendomsværdiskat -> Pensionsordnings arbitragen vil fortsætte og tilsvarende skabe et strukturelt underskud. Der er jo lidt en forskel på nuværende 50 mia (x2 pga pensionsfidusen) i skattefradrag og 500 mia (x2 ) ved en tidobling af nuværende flextumbeniveau. Det er omkring de 6% i rente..

Summa Summarum: Vi taler en forringelse på umiddelbart 50% og derefter en løbende udhulning til 0,0% så man har afviklet alle sociale ydelser til vand og brød.

Så jo.. de omvæltninger der vil komme i de næste 10 år er større end.. reformationen. Lær at leve på gaden før der kommer for meget konkurrence. Final Advice!

Debutanten 23-06-2012 16:36

endnu en god grund til at flytte til udlandet.


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:32.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension