K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   E-Damper (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=94)
-   -   Brug for dig der E-Damper og gerne alle andre (https://www.k10.dk/showthread.php?t=29199)

Webmaster 04-02-2014 01:44

Brug for dig der E-Damper og gerne alle andre
 
Nu ved jeg godt at vi måske ikke er så mange her som E-Damper...

Men jeg synes nu alligevel at jeg vil lægge denne opfordring herind..

Bemærk at ALLE kan skrive under. Man behøver ikke være e-damper for at gøre det.

Men man vil hjælpe alle der e-damper ved at skrive under.

Tryk på dette link for at støtte op med din underskrift https://ec.europa.eu/citizens-initia...a&showMap=true

For hver der skriver under jo tættere komme vi på at EU behandler os e-dampere ordentligt..

Man kan også komme til underskriftindsamlingen ved at trykke på linket herunder.

Citat:

En opfordring til handling: Red e-damp!

Hold fast i vores borgerrettigheder!
Selvom resultatet af trepartsmødet mellem Europa-Kommissionen, Europa-Parlamentet og Ministerrådet, der blev afsluttet den 16. december, reddede elektroniske cigaretter/e-damp fra nogle af de direkte trusler, så indeholder forslaget stadig alt for mange smuthuller og dårligt udarbejdede konklusioner, som kan (og med stor sandsynligvis vil) bringe fremtiden for e-damp i fare på nationalt plan såvel som på europæisk plan.

Om noget, så har de besværlige forlig i det forgangne år med al tydelighed vist, at spørgsmålet om elektroniske cigaretter/e-damp er lige så vigtig som selve tobaksprodukterne, og derfor er en løsning af e-cigaretter indenfor TPD langt fra tilstrækkelig. Vi vil fortsætte med at kæmpe, indtil elektroniske cigaretter/e-damp omsider skal drøftes på det niveau som det fortjener, og indtil en forordning er tilvejebragt, der afviser frygt der bunder i uvidenhed og en forordning som ikke prøver at omgå de videnskabelige beviser eller de reelle behov hos de mennesker, der bruger elektroniske cigaretter/e-damp.

Vores mål er at videreformidle de manges mening – dem der allerede damper, dem der overvejer at begynde at dampe, dem der har et nærtstående familiemedlem der damper eller dem der ganske enkelt respekterer privatlivet og de personlige rettigheder.

E-dampere har taget en voksen, ansvarlig og privat beslutning da de valgte dette nye men meget effektive alternativ, der gjorde det muligt for dem at opgive eller formindske en dødelig vane der kræver hundredetusinde EU-borgeres liv hvert år. Det faktum, at e-damp ikke er til fare for nogen som helst i nærheden, gør denne "hobby” til en privat sag der ikke burde have offentlig bevågenhed eller interesse, og derfor vil ethvert skridt hen imod overregulering af e-damp/e-cigaretter og relaterede produkter blive tolket som et alvorligt brud på vores personlige rettigheder og privatlivets fred.

Hvis EU-parlamentet vil involvere sig i e-cigaretter/e-damp, så vil det mest rationelle valg være at støtte og promovere og ikke at begrænse.
Kilde: http://www.efvi.eu/index.da.html

Ninja 04-02-2014 10:49

Så har jeg skrevet under - håber jeg har gjort det rigtigt, synes jeg skulle sende mange informationer om fødselsdag, bopæl nationalitet mm.:)

Men alt for en god sag!!

maruus 04-02-2014 20:57

Herfra er promte sendt en underskrift til gavn for dampere.

Webmaster 04-02-2014 21:17

Vi takker mange gange Maruus...der skulle være flere som dig ;-)

mand 04-02-2014 21:51

Ha ha jeg er her også..

det er da en selvfølge at man støtter sådan noget når man selv

har kunne mærke alt det e-damp har gjort for en selv...

bedre helbred og økonomi...

Webmaster 14-02-2014 00:51

Henter lige denne frem igen da der mangler mange underskrifter...

Hjælp nu os der bruger e-damp...

Alle kan skrive under....man behøver ikke selv bruge e-damp for at skrive under...

Der er indtil nu kun 240 mennesker som har skrevet under og det tal skal altså være meget højere...

Så sæt gerne igang og få sat din underskrift så vi kan opfylde vores procent del her i Danmark...

Skriv under her https://ec.europa.eu/citizens-initia...a&showMap=true

Stuen 14-02-2014 12:23

Jeg er selv e-damper. Vil gerne spørge hvad underskriftsindsamlingen konkret vil blive brugt til? Hvor sendes alle underskrifterne hen?

Vil selvfølgelig gerne skrive under.

Webmaster 14-02-2014 12:52

De bliver indsamlet til EU....med det formål at EU ikke piller ved lovgivning uden at vi e-dampere bliver hørt først

Hvis man kan samle nok til en bestemt gruppe...ja så kan man blive lige som høringsberettiget inden de ændre på en bestemt lovgivning...

Lidt lige som forskellige foreninger kan blive det i folketinget...hvis du ved hvordan det fungere..

Håber det forklare det...

maruus 14-02-2014 13:57

:D jamen selvfølgelig skrev jeg straks under , da jeg så at den mulighed lå der. Tak for henvisningen til siden.

Redningsplanken over alle redningsplanker - nemlig e-cigaretten skal sikres,så ikke også den bliver forbudt og der kun er dyre plastre, piller og tyggegummi tilbage, hvis man vil undgå den skadelige tobaksrøg.

Håber som dig, at rigtigt mange vil støtte den gode sag med en underskrift.

Ninja 14-02-2014 14:25

Andre der vil hjælpe os??:hjerte:

frubipolar 14-02-2014 18:53

Sådan!! Så har jeg også underskrevet!!! B-)

Selvfølgelig skal vi gøre alt for at bevare dampen...
Ellers må vi da også bede om at nicotin tyggegummi, plaster osv. bliver forbudt... Og selvfølgelig også cigeratter!!!

Webmaster 17-02-2014 03:57


Så mangler der "kun" 9411 underskrifter...

Husk at alle kan underskrive dette...

Gør det her https://ec.europa.eu/citizens-initia...a&showMap=true


http://www.k10.dk/media/images/rededamp.png

Trex 05-03-2014 23:03

Så har jeg og kæresten også lavet en underskrift :) os dampere må holde sammen :kram:

Mella 06-03-2014 18:03

ditto her.

Har nu både min lille bambusmåtte, tobak og papir i flittig brug ;-)

Bodrum 06-03-2014 20:34

Underskrevet herfra =)

Webmaster 06-03-2014 21:09

Det begynder at se bedre ud nu http://monwiki.fr/efvi/

Vi ligger på en anden plads....

Man tænker bare...200.000 dampere....2000 af dem underskriver...det er ikke særlig mange ud af alle de 200.000 dampere...slet ikke når man ved at der også er folk der ikke damper der har underskrevet..

Man kan dog undre sig over at england ikke er bedre med...da der er rigtig mange dampere over there...

Ninja 07-03-2014 10:30

Finland ligger virkelig langt fremme - forstår ikke England og navnlig, Tyskland, ikke er mere med!!

Jeg fik en anmodning fra England i går, og to i nat.
Og har et par stykker fra Tyskland.

Anede ikke at Finland også var godt med på dampområdet.

mand 07-03-2014 10:49

Jeg tror nu ikke der er så mange dampere som bruger nettet/ de forskellige forums
til at blive klogere på ecig.....

jeg er i kontakt med mange som damper og som ikke læser om det eller vil blive klogere
ved at læse om det på nettet, tror det er derfor der ikke er så meget tilslutning til de
underskrift indsamlinger....
tror ikke de kender alvoren af at det måske bliver forbudt, eller de ikke kan blive ved med at få deres nikotin som nu.

læste over på Dampforum at flemming talte om at lukke forum pga. der kun er 5-10
rigtige brugere tilbage.........de andre forums er ikke bedre, men de er der og der
ligger en masse viden som folk kan bruge.

Mella 07-03-2014 16:33

Citat:

Oprindeligt indsendt af mand (Send 300542)
Jeg tror nu ikke der er så mange dampere som bruger nettet/ de forskellige forums
til at blive klogere på ecig.....

jeg er i kontakt med mange som damper og som ikke læser om det eller vil blive klogere
ved at læse om det på nettet, tror det er derfor der ikke er så meget tilslutning til de
underskrift indsamlinger....
tror ikke de kender alvoren af at det måske bliver forbudt, eller de ikke kan blive ved med at få deres nikotin som nu.

læste over på Dampforum at flemming talte om at lukke forum pga. der kun er 5-10
rigtige brugere tilbage.........de andre forums er ikke bedre, men de er der og der
ligger en masse viden som folk kan bruge.

Jamen så er det jo godt, at vi er nogle som har underskrevet, selvom vi - endnu- ikke er dampere, men osere ;)

jh 07-03-2014 17:23

Citat:

Oprindeligt indsendt af Mella (Send 300575)
Jamen så er det jo godt, at vi er nogle som har underskrevet, selvom vi - endnu- ikke er dampere, men osere ;)

Smukt!

Hvis du en dag skulle få lyst til at prøve dampen, er der masser at råd og hjælp at hente her på forumet, du siger bare til. :)

Webmaster 07-03-2014 19:27

Citat:

Oprindeligt indsendt af Mella (Send 300575)
Jamen så er det jo godt, at vi er nogle som har underskrevet, selvom vi - endnu- ikke er dampere, men osere ;)

Det er bare rigtig smukt at du skriver under selv om du ikke damper..der burde være mange flere af dig Mella...

Som JH skriver...ja så husk at hvis du vil forsøge dig med damp ja så kan du få rigtig meget hjælp herinde...hvilket faktisk er guld værd når man starter på damp...

Citat:

Oprindeligt indsendt af mand (Send 300542)
Jeg tror nu ikke der er så mange dampere som bruger nettet/ de forskellige forums
til at blive klogere på ecig.....

jeg er i kontakt med mange som damper og som ikke læser om det eller vil blive klogere
ved at læse om det på nettet, tror det er derfor der ikke er så meget tilslutning til de
underskrift indsamlinger....
tror ikke de kender alvoren af at det måske bliver forbudt, eller de ikke kan blive ved med at få deres nikotin som nu.

læste over på Dampforum at flemming talte om at lukke forum pga. der kun er 5-10
rigtige brugere tilbage.........de andre forums er ikke bedre, men de er der og der
ligger en masse viden som folk kan bruge.

Flemming og andre som har et tilhørende forum til deres butik...om det så er en fysisk eller web...det er lige meget....ja de har det problem at de bliver nødt til at lukke...

Det siger det nye direktiv nemlig....at man ikke må have et fora ved siden af som høre til en forhandler...da det vil blive betragtet som kommercielt handel...

Så hvis de ikke gør noget ja så bliver de tvunget til at lukke deres forums ned...

De er dog klar over dette og jeg har da også nævnt hvad man kan gøre hvis man stadig vil beholde sit forum...nemlig at skifte ejer på domænet til forummet..

For på denne måde ja så er det jo ikke deres mere..

Men du har sikkert ret Mand i at den store grå masse af dampere ikke sidder og læser op om damp på nettet...

Selv dem der gør...ja de tror fejlagtigt at det hele nok skal gå...og at andre nok kommer og gør noget...så de selv slipper for at gøre noget..

Thomas1981 08-03-2014 17:25

Ryger ikke hverken det ene eller det andet, men nu har jeg skrevet under :)
For kommer EU en dag efter mine light sodavand, så smøger jeg også ærmerne op :D

Ninja 08-03-2014 20:57

Citat:

Oprindeligt indsendt af Thomas1981 (Send 300659)
Ryger ikke hverken det ene eller det andet, men nu har jeg skrevet under :)
For kommer EU en dag efter mine light sodavand, så smøger jeg også ærmerne op :D

Taaaaaaaak:hjerte::hjerte:

Ja, hvem ved, måske er det light sodavandene næste gang, eller de der chokolader der ligner guldpenge:D

De er jo ikke rigtig kloge i EU - de har netop vedtaget at bla de danske kanelsnegle har et alt for højt indhold af kanel (kumarin), og at dette skal sænkes fremadrettet:mad:
Ved så ikke hvordan de har tænkt sig at kontrollere den danske husmoder, eller om kanel generelt bliver forbudt hvis ikke kumarinen ligger på det niveau de mener er sikrest.....

Thomas1981 09-03-2014 06:00

Citat:

Oprindeligt indsendt af helenekr (Send 300672)
Taaaaaaaak:hjerte::hjerte:

Ja, hvem ved, måske er det light sodavandene næste gang, eller de der chokolader der ligner guldpenge:D

De er jo ikke rigtig kloge i EU - de har netop vedtaget at bla de danske kanelsnegle har et alt for højt indhold af kanel (kumarin), og at dette skal sænkes fremadrettet:mad:
Ved så ikke hvordan de har tænkt sig at kontrollere den danske husmoder, eller om kanel generelt bliver forbudt hvis ikke kumarinen ligger på det niveau de mener er sikrest.....

Det var så lidt ;)

Ha ha, ja de må ligge stikke en lakridspibe i munden dernede. Det minder om en oppustet kommune :D
Det er en lille smule off topic. og så alligvel ikke, kom lige i tanke om den her gamle reklame http://www.youtube.com/watch?v=T9Pn7yra4YQ Gid de ville lave en tilsvarende sarkastisk udgave i dag, rettet mod EU :D

Så for at komme tilbage på sporet, er her linket til E-cigarets underskriftindsamlingen igen https://ec.europa.eu/citizens-initia...a&showMap=true

Stuen 09-03-2014 07:52

Jeg lider måske lidt af paranoia, men hvorfor skal de kende ens adresse? Er det ikke sagen uvedkommende? :confused:

Webmaster 09-03-2014 11:14

De skal vide disse oplysninger så de kan undgå at folk snyder med underskrifter...ikke andet...

Skulle de kun have navn og email ja så kunne jeg sende 10.000 underskrifter ind da jeg ejer et domæne eller flere og kan have lige så mange mail adresser som jeg har lyst til...

Så det er kun for at undgå snyd...

Dejligt at se at du har skrevet under Thomas...vi skal nok hjælpe hvis det en dag bliver light sodavand det går ud over ;)

Thomas1981 10-03-2014 02:03

Citat:

Oprindeligt indsendt af Webmaster (Send 300713)
Dejligt at se at du har skrevet under Thomas...vi skal nok hjælpe hvis det en dag bliver light sodavand det går ud over ;)

Det var så lidt, og tak :) Man ved aldrig :rolleyes:

AAA 11-03-2014 11:51

Hej :)

så er der også underskrevet herfra ...

jh 11-03-2014 16:41

Mange tak :)

frubipolar 11-03-2014 16:47

Jeg har også lige fået mine de gamle til at skrive under... De er periodevis damper... :-)

Webmaster 11-03-2014 21:35

Herligt at se at flere og flere skriver under....

Husk lige @frubipolar...man behøver ikke være damper for at skrive under....alle kan skrive under...

Ninja 11-03-2014 22:04

Så har England overhalet Tyskland - det rykkede åbenbart da Liberty Flights sendte deres mail ud....

frubipolar 11-03-2014 23:00

Web... Det var såment også bare fordi, at de så også kan sige det videre til deres venner og damp-venner.. Hihihi.. :D

Har lige set at der på Fjæsen også sendes rundt fra.... Hvad f...en er det nu det hedder... DADFO??? Måske.. :evil:
Nå, men der sendes også rundt med underskriftsindsamlingen... Yes!!!

Der er jo flere eksempler på, at ting spreder sig vildt hurtigt. Så kan da kun håbe!! ;)

Webmaster 12-03-2014 01:54

Jeps DADAFO er dampernes forening...http://www.dadafo.dk/

Det koster foresten kun 120 kr om året at være medlem af DADAFO ;)

frubipolar 02-04-2014 20:20

Trækker den bare lige op igen!!! (;)
Der mangler stadig underskrifter.....

Webmaster 27-04-2014 14:18

Der er stadig brug for at flere får skrevet under så EU ikke kan lave alle mulige dårlige love uden at de konsultere damperne...

"Ingenting om os, uden os"



Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:08.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension